This thesis examines the dynamics between visual communication design, public relations and advertising for the local coffee brand “Oza Coffee” in the TRNC. Setting off from sources in different disciplines that are concerned with the coffee sector, this research takes into account visual communication design applications of Oza Coffee’s taking ino account its corporate identity design; its product designs such as logos and packaging as well as its social media using Ronald Barthes’s semiotics approach. An in-depth interview was also carried out with the founder and owner of Oza Coffee which is known for its family business background. This interview aimed to reveal the brand design process of Oza Coffee first-hand . The thesis aimed to provide information regarding marketing strategy of the brand by producing information about the visual communication design construct in an effort to contribute to further research.
ÖZ:
“Oza Kahve” üzerinden görsel iletişim tasarımı ile halkla ilişkiler ve reklam ilişkisini ele alan bu tez KKTC yerel kahve markasına odaklanmaktadır. Farklı disiplinlerde yansıma bulan kahve sektörüne dair kaynaklardan hareket eden inceleme kahve kültürü, tüketim alışkanlıkları, pazarlama ve iletişim dinamikleri ile dönüşen medya pratiklerini mercek altına alırken bütünsel bir bakış açısı kapsamında irdeleme yoluna gitmiştir. Oza Kahve’nin kurumsal kimlik (logo, ambalaj tasarımı, sosyal medya) tasarım ürünleri Ronald Barthes’ın anlamlandırma bakış açısı ve göstergebilimsel yaklaşım çerçevesinde ele alınmıştır. Tez çalışması odağında; aile şirketi geçmişiyle belirgin Oza Kahve’nin İletişim Tasarımı sürecini açığa çıkartmak yer almaktadır. Oza Kahve yaratıcısı ve sahibi ile gerçekleşen derinlemesine röportaj markalaşma sürecinin kavranmasına yöneliktir. Burada literatür taraması ve röportaj karşılaştırılarak görsel iletişim tasarımı ve marka kimliği ile marka değerine yönelik bilgi üretimi sağlanarak ileride gerçekleşecek araştırmalara kaynak yaratmak hedeflenmiştir.