Oza Kahve’nin İletişim Tasarım Süreci ve Gelişimi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Adiloğlu, Fatoş
dc.contributor.author Agan, Rava
dc.date.accessioned 2021-06-14T05:35:31Z
dc.date.available 2021-06-14T05:35:31Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Agan, Rava. (2018). Oza Kahve’nin İletişim Tasarım Süreci ve Gelişimi. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4956
dc.description İletişim ve Medya Çalışmaları Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Fatoş Adiloğlu. en_US
dc.description.abstract This thesis examines the dynamics between visual communication design, public relations and advertising for the local coffee brand “Oza Coffee” in the TRNC. Setting off from sources in different disciplines that are concerned with the coffee sector, this research takes into account visual communication design applications of Oza Coffee’s taking ino account its corporate identity design; its product designs such as logos and packaging as well as its social media using Ronald Barthes’s semiotics approach. An in-depth interview was also carried out with the founder and owner of Oza Coffee which is known for its family business background. This interview aimed to reveal the brand design process of Oza Coffee first-hand . The thesis aimed to provide information regarding marketing strategy of the brand by producing information about the visual communication design construct in an effort to contribute to further research. en_US
dc.description.abstract ÖZ: “Oza Kahve” üzerinden görsel iletişim tasarımı ile halkla ilişkiler ve reklam ilişkisini ele alan bu tez KKTC yerel kahve markasına odaklanmaktadır. Farklı disiplinlerde yansıma bulan kahve sektörüne dair kaynaklardan hareket eden inceleme kahve kültürü, tüketim alışkanlıkları, pazarlama ve iletişim dinamikleri ile dönüşen medya pratiklerini mercek altına alırken bütünsel bir bakış açısı kapsamında irdeleme yoluna gitmiştir. Oza Kahve’nin kurumsal kimlik (logo, ambalaj tasarımı, sosyal medya) tasarım ürünleri Ronald Barthes’ın anlamlandırma bakış açısı ve göstergebilimsel yaklaşım çerçevesinde ele alınmıştır. Tez çalışması odağında; aile şirketi geçmişiyle belirgin Oza Kahve’nin İletişim Tasarımı sürecini açığa çıkartmak yer almaktadır. Oza Kahve yaratıcısı ve sahibi ile gerçekleşen derinlemesine röportaj markalaşma sürecinin kavranmasına yöneliktir. Burada literatür taraması ve röportaj karşılaştırılarak görsel iletişim tasarımı ve marka kimliği ile marka değerine yönelik bilgi üretimi sağlanarak ileride gerçekleşecek araştırmalara kaynak yaratmak hedeflenmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Ürün Tasarımı ve Pazarlama--Görsel İletişim Tasarımı--Halkla İlişkiler ve Reklamcılık en_US
dc.subject Oza Kahve en_US
dc.subject Pazarlama İletişimi en_US
dc.subject Görsel İletişim Tasarımı en_US
dc.subject Göstergebilim en_US
dc.subject Markalaşma en_US
dc.subject İletişim Tasarımı en_US
dc.subject Oza Coffee en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Visual Communication Design en_US
dc.subject Semiotics en_US
dc.subject Branding en_US
dc.subject Communication Design en_US
dc.title Oza Kahve’nin İletişim Tasarım Süreci ve Gelişimi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record