The Impact of Brand Image on Customers’ Purchase Intention of Apparel (Koton Products): Evidence from Eastern Mediterranean University

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fethi, Sami
dc.contributor.author Eskandri, Fatemeh
dc.date.accessioned 2021-06-14T05:37:05Z
dc.date.available 2021-06-14T05:37:05Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Eskandri, Fatemeh. (2018). The Impact of Brand Image on Customers’ Purchase Intention of Apparel (Koton Products): Evidence from Eastern Mediterranean University. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4957
dc.description Master of Business Administration. Thesis (M.B.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2018. Supervisor: Prof. Dr. Sami Fethi. en_US
dc.description.abstract This study empirically investigates “The Impact of Brand Image on Consumers’ Purchase Intention of Apparel (Clothing Products) in the case of Koton Clothing Company in North Cyprus”. A total number of 415 questionnaires were distributed among students of Eastern Mediterranean University and 300 were filled by the participants. Frequency, Descriptive Statistics, Independent sample T-test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) and Regression Analysis were conducted to investigate the case. Independent T-test results revealed 21 statistically significant differences among men and women participants’ perceptions regarding the research items. To investigate the possibility of existing any potential differences between the perceptions of our respondents’ subset groups, “Age Group”, Analyses of Variance (ANOVA Test) was carried out. Based on the relevant analysis, 18 statistically significant differences were observed among the age groups. Finally, the regression analysis results demonstrate 6 statistically significant factors effecting customers’ purchase intention. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma, “Kuzey Kıbrıs'ta Koton Giyim Şirketi'nde Tüketicilerin Giyim Ürününün Satın Alma Niyeti Üzerine Marka İmajının Etkisi” çalışmasını ampirik olarak araştırmaktadır. Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrencileri arasında toplam 415 anket dağıtılmış ve 300 kişi katılımcılar tarafından doldurulmuştur. Olgunun incelenmesi için Frekans, Tanımlayıcı İstatistik, Bağımsız örneklem T testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Regresyon Analizi yapılmıştır. Bağımsız T testi sonuçları, kadın ve erkek katılımcıların araştırma maddelerine ilişkin algıları arasında istatistiksel olarak 21 farklılık olduğunu ortaya koymuştur. Katılımcıların alt gruplarının algıları ile “Yaş Grubu”, arasında herhangi bir potansiyel farklılığın bulunup bulunmadığını araştırmak için Varyans Analizi (ANOVA Testi) uygulanmıştır. İlgili analiz sonuçları bağlamında, yaş grupları arasında 18 istatistiksel anlamlı farklılık gözlenmiştir. Son olarak, regresyon analizi sonuçları, müşterilerin satın alma niyetini etkileyen 6 istatistiksel açıdan önemli faktör göstermektedir. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Branding (Marketing)--Brand Image--Brand choice--Koton Products--Eastern Mediterranean University--Cyprus, North en_US
dc.subject Brand Image en_US
dc.subject Purchase Intention en_US
dc.subject EMU Students en_US
dc.subject North Cyprus en_US
dc.subject Independent T-test en_US
dc.subject ANOVA test en_US
dc.subject Regression Analysis en_US
dc.title The Impact of Brand Image on Customers’ Purchase Intention of Apparel (Koton Products): Evidence from Eastern Mediterranean University en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record