dc.contributor.advisor |
Görgülü, Refia Selma |
|
dc.contributor.author |
Evleksiz, Azize |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-16T11:21:08Z |
|
dc.date.available |
2021-08-16T11:21:08Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Evleksiz, Azize. (2019). Gazimağusa Devlet Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/5027 |
|
dc.description |
Hemşirelik Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2019. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Refia Selma Görgülü. |
en_US |
dc.description.abstract |
The research was conducted as a descriptive study in order to determine the satisfaction status of the patients in terms of nursing. The study was carried out with 325 patients who accepted to participate voluntarily and were hospitalized in the neurology, internal medicine, coronary, surgical and chest disiases wards for 3 days in the Famagusta State Hospital between March 1 and June 30, 2017.
The research data was collected with patient identification form and Newcastle Nurse Satisfaction Scale.
Almost half of the patients (51.1%) were 66 years old and over in the age group, 51.4% were male, 86.5% were married, 31.1% were primary school graduates, and 49.6% had moderate economic status. and the Newcastle Nursing Care Satisfaction Scale of the patiends was x =58.19±9.12 satisfaction score of the scale was x 3.16 ± 0.64, Nurses respect for their privacy.
According to the results of the study, it was found that the satisfaction score averages of the patients who were university graduates had better economic status, and who were hospitalized in the operation ward expressed the quality of nursing care „excellent‟ and the results were found significantly higher.
In line with the findings of the study, it was suggested that the information needs of the patients should be met effectively by the nurses, the time nurses spend with the patients should be increased, and adequate explanations should be made to the relatives of the patients. |
en_US |
dc.description.abstract |
ÖZ:
Araştırma, hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet durumlarının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel çalışma olarak yapılmıştır. Araştırma, Gazimağusa Devlet Hastanesinde 1 Mart– 30 Haziran 2017 tarihleri arasında nöroloji, dâhiliye, koroner, cerrahi ve göğüs hastalıkları servislerinde 3 gün süre ile yatarak tedavi gören ve araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 325 hasta ile yapılmıştır.
Araştırma verileri hasta tanıtım formu ve Newcastle Hemşire Bakımından Memnuniyet Ölçeği ile toplanmıştır.
Hastaların hemen hemen yarısının (%51,1) 66 yaş ve üzeri olduğu, %51,4‟ünün erkek, %86,5‟inin evli, %31,1‟inin ilkokul mezunu, %49,6‟sının ekonomik durumunun orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Hastaların Newcastle Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği puan ortalaması x =58.19±9.12 olarak saptanmıştır. Ölçeğin memnuniyet puan ortalaması en yüksek olan ( x =3.16±0.64) maddesi „Hemşirelerin mahremiyetlerine gösterdikleri saygı‟ maddesidir.
Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, üniversite mezunu olan, ekonomik durumunu yüksek olarak ifade eden cerrahi servislerinde yatan ve hemşirelik bakımının niteliğini „mükemmel‟ olarak ifade eden hastaların memnuniyet puan ortalamalarının istatistiksel olarak anlamlı biçimde yüksek olduğu saptanmıştır (p<0.05).
Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda hastaların bilgi gereksinimlerinin hemşireler tarafından etkin biçimde karşılanması, hemşirelerin hastaya ayırdığı zamanın arttırılması, hasta yakınlarına hastaneye yatış tedavi ve bakımla ilgili yeterli açıklama yapılması önerilmiştir. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Hemşirelik |
en_US |
dc.subject |
Hemşirelik--Hemşireler--Hasta Memnuniyeti |
en_US |
dc.subject |
Hemşire--Hasta İlişkileri |
en_US |
dc.subject |
Hasta |
en_US |
dc.subject |
Memnuniyet |
en_US |
dc.subject |
Hemşirelik Bakımı |
en_US |
dc.subject |
Hemşirelik Bakım Kalitesi |
en_US |
dc.subject |
Patient |
en_US |
dc.subject |
Satisfaction |
en_US |
dc.subject |
Nursing Care |
en_US |
dc.subject |
Nursing Care Quality |
en_US |
dc.title |
Gazimağusa Devlet Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü |
en_US |