Gazimağusa Devlet Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Görgülü, Refia Selma
dc.contributor.author Evleksiz, Azize
dc.date.accessioned 2021-08-16T11:21:08Z
dc.date.available 2021-08-16T11:21:08Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.citation Evleksiz, Azize. (2019). Gazimağusa Devlet Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5027
dc.description Hemşirelik Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2019. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Refia Selma Görgülü. en_US
dc.description.abstract The research was conducted as a descriptive study in order to determine the satisfaction status of the patients in terms of nursing. The study was carried out with 325 patients who accepted to participate voluntarily and were hospitalized in the neurology, internal medicine, coronary, surgical and chest disiases wards for 3 days in the Famagusta State Hospital between March 1 and June 30, 2017. The research data was collected with patient identification form and Newcastle Nurse Satisfaction Scale. Almost half of the patients (51.1%) were 66 years old and over in the age group, 51.4% were male, 86.5% were married, 31.1% were primary school graduates, and 49.6% had moderate economic status. and the Newcastle Nursing Care Satisfaction Scale of the patiends was x =58.19±9.12 satisfaction score of the scale was x 3.16 ± 0.64, Nurses respect for their privacy. According to the results of the study, it was found that the satisfaction score averages of the patients who were university graduates had better economic status, and who were hospitalized in the operation ward expressed the quality of nursing care „excellent‟ and the results were found significantly higher. In line with the findings of the study, it was suggested that the information needs of the patients should be met effectively by the nurses, the time nurses spend with the patients should be increased, and adequate explanations should be made to the relatives of the patients. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Araştırma, hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet durumlarının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel çalışma olarak yapılmıştır. Araştırma, Gazimağusa Devlet Hastanesinde 1 Mart– 30 Haziran 2017 tarihleri arasında nöroloji, dâhiliye, koroner, cerrahi ve göğüs hastalıkları servislerinde 3 gün süre ile yatarak tedavi gören ve araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 325 hasta ile yapılmıştır. Araştırma verileri hasta tanıtım formu ve Newcastle Hemşire Bakımından Memnuniyet Ölçeği ile toplanmıştır. Hastaların hemen hemen yarısının (%51,1) 66 yaş ve üzeri olduğu, %51,4‟ünün erkek, %86,5‟inin evli, %31,1‟inin ilkokul mezunu, %49,6‟sının ekonomik durumunun orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Hastaların Newcastle Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği puan ortalaması x =58.19±9.12 olarak saptanmıştır. Ölçeğin memnuniyet puan ortalaması en yüksek olan ( x =3.16±0.64) maddesi „Hemşirelerin mahremiyetlerine gösterdikleri saygı‟ maddesidir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, üniversite mezunu olan, ekonomik durumunu yüksek olarak ifade eden cerrahi servislerinde yatan ve hemşirelik bakımının niteliğini „mükemmel‟ olarak ifade eden hastaların memnuniyet puan ortalamalarının istatistiksel olarak anlamlı biçimde yüksek olduğu saptanmıştır (p<0.05). Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda hastaların bilgi gereksinimlerinin hemşireler tarafından etkin biçimde karşılanması, hemşirelerin hastaya ayırdığı zamanın arttırılması, hasta yakınlarına hastaneye yatış tedavi ve bakımla ilgili yeterli açıklama yapılması önerilmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hemşirelik en_US
dc.subject Hemşirelik--Hemşireler--Hasta Memnuniyeti en_US
dc.subject Hemşire--Hasta İlişkileri en_US
dc.subject Hasta en_US
dc.subject Memnuniyet en_US
dc.subject Hemşirelik Bakımı en_US
dc.subject Hemşirelik Bakım Kalitesi en_US
dc.subject Patient en_US
dc.subject Satisfaction en_US
dc.subject Nursing Care en_US
dc.subject Nursing Care Quality en_US
dc.title Gazimağusa Devlet Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record