ISIS Hashtags on Twitter: A Content Analysis

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Aliefendioğlu, Hanife
dc.contributor.author Sambou, Sulayman
dc.date.accessioned 2021-09-01T06:31:22Z
dc.date.available 2021-09-01T06:31:22Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.citation Sambou, Sulayman. (2019). ISIS Hashtags on Twitter: A Content Analysis. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5083
dc.description Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2019. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Hanife Aliefendioğlu. en_US
dc.description.abstract In the new media age, the impact of terrorism has been felt in every part of the world irrespective of geographical boundaries. After the September 11 (9/11) 2001 terrorist attack on the World Trade Centre in the United States of America, most of the countries started to come up with strategies to combat international terrorism. Major terrorist organizations like the Al-Qaeda, ISIS and Boko Haram have manifested their power through the use of social networking sites (SNS) such as Twitter, Instagram and Facebook. Social media is therefore seen as a panacea for terrorist activities. The research aims firstly at looking at the Twitter usage by major terrorist groups namely Al-Qaeda, ISIS and Boko Haram. Secondly, the research also examines ISIS Tweet hashtags in the month of January 2019. In conducting this research, the use of ISIS Tweets hashtags was accessed and analysed through a content analysis. Findings from the study highlight that 575 tweets sent on ISIS hashtags contain ideological, violent, propaganda, new reports and theological messages. Ideological Tweets emerges as the most popular Tweets on ISIS hashtags on Twitter in the month of January 2019 with a percentage of 34%, followed by Violent tweets which is 28%, Propaganda which is 19%, news reports which is 14% and Theology which is 5% respectively. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Yeni medya çağında, terörizmin etkisi coğrafi sınırları aşan bir şekilde dünyanın her yerinde hissedilmektedir. ABD’deki 11 Eylül 2001 (9/11) Dünya Ticaret Merkezi’ne yönelik terör saldırısından sonra birçok ülke uluslararası terörle mücadele için çeşitli önlemler aldı. Al-Qaeda, ISIS ve Boko Haram gibi büyük terör örgütleri kendi tehditkar güçlerini Twitter, Instagram ve Facebook gibi sosyal medya platformları (SNS) üzerinden göstermektedirler. Bu nedenle sosyal medya terörist örgütlerin aktivitelerinin görünen yüzüdür. Bu araştırma öncelikle Al-Qaeda, ISIS ve Boko Haram terör örgütlerinin Twitter kullanımına bakmaktadır. Daha sonra araştırma ISIS terör örgütünün Ocak 2019 tarihli Tweeeter ISIS etiketi içeriklerini analiz etmektedir. Araştırma için ISIS Tweeter hashtag başlığı altındaki 575 tweete ulaşılmış ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre ISIS etiketi ile paylaşılan tweet mesajlarının içerikleri ideolojik, şiddet içeren, propaganda amaçlı, olgusal ve dini amaçlı olarak ayrılmıştır. Ideolojik tweetler ISIS etiketi altındaki en popüler mesajlardır. Ocak 2019 tweetlerine bakıldığında sırasıyla yüzde 34’ünün ideolojik, yüzde 28’inin şiddet içeren, yüzde 19’unun propaganda amaçlı ve yüz 14’ünün haber içerikli ve yüzde 5’inin ise dini içerikli olduğu görülmüştür. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Communication and Media Studies en_US
dc.subject Terrorism in social media en_US
dc.subject Terrorism--Media en_US
dc.subject Terrorism en_US
dc.subject Twitter en_US
dc.subject ISIS en_US
dc.subject Al-Qaeda en_US
dc.subject Boko Haram and Social Media en_US
dc.title ISIS Hashtags on Twitter: A Content Analysis en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record