Perceptions of Instructors and Students Using Authentic Reading Materials in Teaching English Language

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Shibliyev, Javanshir
dc.contributor.author Amuta, Chikodili Jovita
dc.date.accessioned 2021-09-02T10:43:31Z
dc.date.available 2021-09-02T10:43:31Z
dc.date.issued 2019-01
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.citation Amuta, Chikodili Jovita. (2019). Perceptions of Instructors and Students Using Authentic Reading Materials in Teaching English Language. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5107
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2019. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Javanshir Shibliyev. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to examine students’ and teachers’ perception on using authentic reading materials in teaching English language and to know the differences and similarities between students and instructors in terms of their perceptions of using authentic reading materials in teaching English language, in Eastern Mediterranean University. This case study follows a triangulation approach, and it is a mixed-method study in which quantitative and qualitative data were collected through student questionnaires and instructor interviews. The participants of the study are 60 first year students and 4 instructors in the Department of English at the EMU. The findings of the analysis reveal that students’ opinions are positive concerning using authentic reading materials in teaching English language and while almost of the instructors found it positive and useful. While the differences are most of the teachers are considering authentic materials as problems to their students due to their proficiency levels because some students may still find those texts difficult, and also their students’ ages but the students are not considering those problems at all, while the similarities are both the teachers and students are perceiving the use of authentic materials in learning and teaching as useful materials that will enhance their learning and teaching. Keywords: Reading skills, Authentic Materials, Vocabulary development, EFL learners, FLE classes. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışmanın amacı, Doğu Akdeniz Üniversitesi’ndeki öğrencilerin ve öğretmenlerin İngilizce dil öğretiminde otantik okuma materyallerini kullanma algılarını incelemek ve öğrenciler ile öğretim görevlileri arasındaki, İngilizce dil öğretiminde otantik okuma materyallerini kullanma algılarına ilişkin farklılıkları ve benzerlikleri incelemektir. Bu vaka çalışması üçgenleme yaklaşımı izlemektedir ve öğrenci anketleri ve eğitmen görüşmeleri yoluyla nicel ve nitel verilerin toplandığı karma bir yöntemdir. Çalışmaya katılanlar, DAÜ'de İngilizce Bölümünde bulunan 60 birinci sınıf öğrencisi ve 4 öğretim görevlisidir. Bu analizin bulguları, öğrencilerin İngilizce dil öğretiminde otantik okuma materyallerini kullanma konusunda olumlu görüşlerinin olduğunu ve neredeyse tüm eğitmenlerin bu materyalleri kullanmaya karşı olumlu görüşlerinin olduğu ve yararlı bulduklarını ortaya koymaktadır. Öğretmenlerle öğrenciler arasındaki görüş farklılıklardan biri, öğretmenlerin çoğu, öğrencilerin yeterlilik seviyeleri ve yaşlarından dolayı özgün materyalleri bir sorun olarak görmektedirler çünkü bazı öğrenciler bu metinleri hala zor bulabilmektedirler ancak öğrenciler bunu bir sorun olarak görmemektedirler. Benzerliklerden biri ise, hem öğretmenler hem de öğrenciler, öğrenme ve öğretmede otantik materyallerin kullanımını, öğrenmelerini ve öğretimlerini artıracak faydalı materyaller olarak algılamaktadırlar. Anahtar kelimeler: Okuma becerileri, Özgün Materyaller, Kelime hazinesi gelişimi, EFL öğrencileri, FLE sınıfları. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language--Study and Teaching en_US
dc.subject English Language--Reading Materials en_US
dc.subject Reading skills en_US
dc.subject Authentic Materials en_US
dc.subject Vocabulary development en_US
dc.subject EFL learners en_US
dc.subject FLE classes en_US
dc.title Perceptions of Instructors and Students Using Authentic Reading Materials in Teaching English Language en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record