Despite the fact that research endorses the blended learning methodology as a way to
manifest and engage learners, research also enclosure the prevailing doubt with
instructors when it comes to enclosing technology. Few teachers are utilizing the
tools. Structured by connectivism and social constructivism theories, this qualitative
case study intent on teachers’ views of blended learning, its persuade on their
teaching practices, and how they perceive that it helps learners in learning process.
The leading research questions addressed the successes and challenges of blended
learning, including how Moodle was used for formative e-assessment. Data were
gathered from 14 deliberately chosen teachers by semi-structured interviews per
teacher. Open end built ordinary themes during the data analysis. Findings show that
these teachers believe that blended learning assists engagement, cooperation, selfregulation
and student-centered learning. While they concurred that blended learning
approach assisted their practice, challenges were indicated suchlike learners
disengaging in the learning process, tools and framework affairs, and the interval to
merge technology effectively. In accordance with these findings, professional
management needs to plot to improve teacher pedagogy for utilizing blended
learning. This study may assist as an example for administration from other institutes
who are integrating technologies and train learners to be global citizens with the
obligatory 21st century abilities.
ÖZ:
Araştırmanın, harmanlanmış öğrenme metodolojisini öğrenenlerin ilgisini çekmenin
bir yolu olarak desteklemesine rağmen, araştırma, teknolojiyi kapsamaya gelince
öğretmenlerle ilgili şüphe uyandırıyor. Birkaç öğretmen araçları kullanıyor.
Bağlantısallık ve sosyal yapılandırmacılık teorileri tarafından yapılandırılan bu nitel
örnek olay incelemesi öğretmenlerin harmanlanmış öğrenim görüşlerini, öğretim
uygulamalarına ikna edilmelerini ve öğrenenlerin öğrenme sürecinde nasıl yardımcı
olduklarını algıladıklarını amaçlamaktadır. Önde gelen araştırma soruları,
harmanlanmış öğrenmenin başarılarını ve zorluklarını ele aldı. Veriler, bilinçli olarak
seçilen 14 öğretmenden öğretmen başına yarı yapılandırılmış görüşmelerle
toplanmıştır. Veri analizi sırasında açık uçlu sıradan temalar oluşturulmuştur.
Bulgular, bu öğretmenlerin harmanlanmış öğrenmenin işbirliği, öz düzenleme ve
öğrenci merkezli öğrenmeye yardımcı olduğuna inandığını göstermektedir.
Harmanlanmış öğrenme yaklaşımının uygulamalarına yardımcı olduğu konusunda
hemfikir olurken, öğrenme sürecinde ayrılan öğrencilerin, araçların ve çerçeve
işlerinin ve teknolojiyi etkin bir şekilde birleştirme aralığının olduğu gibi zorluklar
olduğu belirtildi. Bu bulgulara göre, profesyonel yönetimin harmanlanmış öğrenmeyi
kullanmak için öğretmen pedagojisini geliştirmek için plan yapması gerekir. Bu
çalışma, teknolojileri entegre eden ve zorunlu 21. yüzyıl yetenekleri ile öğrencileri
küresel vatandaşlar olma konusunda eğiten diğer enstitülerden yönetime örnek teşkil
edebilir.