| dc.contributor.advisor | Sonyel, Bengi | |
| dc.contributor.author | Jan, Numan | |
| dc.date.accessioned | 2021-11-02T12:25:21Z | |
| dc.date.available | 2021-11-02T12:25:21Z | |
| dc.date.issued | 2019-02 | |
| dc.date.submitted | 2019 | |
| dc.identifier.citation | Jan, Numan. (2019). A Case Study of Teachers’ Perceptions on Blended Learning Approach in Computer Engineering Courses at Eastern Mediterranean University. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. | en_US |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11129/5144 | |
| dc.description | Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer and Instructional Technologies, 2019. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Bengi Sonyel. | en_US |
| dc.description.abstract | Despite the fact that research endorses the blended learning methodology as a way to manifest and engage learners, research also enclosure the prevailing doubt with instructors when it comes to enclosing technology. Few teachers are utilizing the tools. Structured by connectivism and social constructivism theories, this qualitative case study intent on teachers’ views of blended learning, its persuade on their teaching practices, and how they perceive that it helps learners in learning process. The leading research questions addressed the successes and challenges of blended learning, including how Moodle was used for formative e-assessment. Data were gathered from 14 deliberately chosen teachers by semi-structured interviews per teacher. Open end built ordinary themes during the data analysis. Findings show that these teachers believe that blended learning assists engagement, cooperation, selfregulation and student-centered learning. While they concurred that blended learning approach assisted their practice, challenges were indicated suchlike learners disengaging in the learning process, tools and framework affairs, and the interval to merge technology effectively. In accordance with these findings, professional management needs to plot to improve teacher pedagogy for utilizing blended learning. This study may assist as an example for administration from other institutes who are integrating technologies and train learners to be global citizens with the obligatory 21st century abilities. | en_US |
| dc.description.abstract | ÖZ: Araştırmanın, harmanlanmış öğrenme metodolojisini öğrenenlerin ilgisini çekmenin bir yolu olarak desteklemesine rağmen, araştırma, teknolojiyi kapsamaya gelince öğretmenlerle ilgili şüphe uyandırıyor. Birkaç öğretmen araçları kullanıyor. Bağlantısallık ve sosyal yapılandırmacılık teorileri tarafından yapılandırılan bu nitel örnek olay incelemesi öğretmenlerin harmanlanmış öğrenim görüşlerini, öğretim uygulamalarına ikna edilmelerini ve öğrenenlerin öğrenme sürecinde nasıl yardımcı olduklarını algıladıklarını amaçlamaktadır. Önde gelen araştırma soruları, harmanlanmış öğrenmenin başarılarını ve zorluklarını ele aldı. Veriler, bilinçli olarak seçilen 14 öğretmenden öğretmen başına yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Veri analizi sırasında açık uçlu sıradan temalar oluşturulmuştur. Bulgular, bu öğretmenlerin harmanlanmış öğrenmenin işbirliği, öz düzenleme ve öğrenci merkezli öğrenmeye yardımcı olduğuna inandığını göstermektedir. Harmanlanmış öğrenme yaklaşımının uygulamalarına yardımcı olduğu konusunda hemfikir olurken, öğrenme sürecinde ayrılan öğrencilerin, araçların ve çerçeve işlerinin ve teknolojiyi etkin bir şekilde birleştirme aralığının olduğu gibi zorluklar olduğu belirtildi. Bu bulgulara göre, profesyonel yönetimin harmanlanmış öğrenmeyi kullanmak için öğretmen pedagojisini geliştirmek için plan yapması gerekir. Bu çalışma, teknolojileri entegre eden ve zorunlu 21. yüzyıl yetenekleri ile öğrencileri küresel vatandaşlar olma konusunda eğiten diğer enstitülerden yönetime örnek teşkil edebilir. | en_US |
| dc.language.iso | eng | en_US |
| dc.publisher | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Computer and Instructional Technologies | en_US |
| dc.subject | Information and Communication Technologies in Education--German Language--Learning--Study and Teaching | en_US |
| dc.subject | Computer Engineering Courses--Blended Learning--Eastern Mediterranean University (EMU)--Famagusta (Cyprus, North) | en_US |
| dc.subject | Education, Higher--Computer-assisted instruction | en_US |
| dc.subject | Blended learning | en_US |
| dc.subject | Teaching | en_US |
| dc.subject | Moodle | en_US |
| dc.subject | Technologies | en_US |
| dc.subject | Online learning | en_US |
| dc.title | A Case Study of Teachers’ Perceptions on Blended Learning Approach in Computer Engineering Courses at Eastern Mediterranean University | en_US |
| dc.type | masterThesis | en_US |
| dc.contributor.department | Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer and Instructional Technologies | en_US |