Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Müzik Eğitiminin Donanım ve Uygulamalar Açısından İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Üstün, Elif Yeşim
dc.contributor.author Mirillo, Heran
dc.date.accessioned 2021-11-03T12:54:34Z
dc.date.available 2021-11-03T12:54:34Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017-12
dc.identifier.citation Mirillo, Heran. (2017). Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Müzik Eğitiminin Donanım ve Uygulamalar Açısından İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5148
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Okul Öncesi Eğitim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2017. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Elif Yeşim Üstün. en_US
dc.description.abstract Music plays an important role in the preschool developmental stages of children. Hence, it is important that preschool education centres implement a good quality of music education program at their institutions. For this purpose, the aim of this research study has been to evaluate the implementation of music education ,and the equipment of private preschool classes and centres in the TRNC. The findings of the study have identified the music education proficiency of the teachers at these private preschool education centres. Consequently, the results of the observations suggest that the majority of teachers teaching at these private preschool education centres do not meet the required criteria during the implementation of music activities in their lessons. It has also been observed that even though place, equipment, classroom arrangement, activity timing and student profile were some of the factors these teachers considered prior to their lessons, they encountered various problems related to these factors during the implementation stage. As for their educational background and vocational experience, there are no significant differences in the implementation of music education between the teachers with different educational backgrounds and experience teaching at these private preschool educational centres. Based on these findings, suggestions for further research and recommendations for implementation of music education for preschool education classes have been provided. Keywords: Music Education, Pre- School Education, Music Education in Pre- Schools, Music Education Enviroment, Implementation. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Müzik okul öncesi dönemde çocukların geliĢimleri üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu önemli etkinin görülebilmesi için okul öncesi eğitim kurumlarındaki müzik eğitimi uygulamalarının nitelikli olması gerekmektedir. Söz konusu nedenle KKTC‟de bulunan özel okul öncesi eğitim kurumlarının, müzik eğitiminin uygulanabilirliği ve kurumlardaki müzik sınıflarının ve merkezlerinin donanımlarının değerlendirilmesi bu araĢtırmanın amacını oluĢturmaktadır. AraĢtırmanın bulguları sonucunda özel okul öncesi kurumlarda görev yapmakta olan öğretmenlerin müzik eğitimi ile ilgili nasıl bir yeterliliğe sahip olduğu tespit edilmiĢtir. Gözlem formundan elde edilen verilere göre özel okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi veren öğretmenlerin çoğunluğunun müzik etkinlik uygulamalarında ölçütleri yeteri kadar karĢılamadıkları sonucuna varılmıĢtır. Özel okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitiminin uygulanabilirliği ve müzik sınıfları ve merkezlerinin donanımları incelendiğinde öğretmenlerin; mekan, donanım, sınıf düzeni, etkinliğe ayrılan zaman ve öğrenci profile etmenlerinin göz önünde bulundurarak müzik etkinliklerini planladıkları görülmüĢtür. Ayrıca söz konusu yukarda sıralanan etmenlere iliĢkin çeĢitli sorunlarla karĢılaĢtıkları belirlenmiĢtir. AraĢtırmada, öğretmenlerin müzik eğitim uygulamalarında mesleki deneyim ve mezun oldukları okul türüne göre bir fark görülmemiĢtir. AraĢtırmanın bulgularından yola çıkılarak araĢtırmalara ve uygulamaya iliĢkin önerilerde bulunulmuĢtur. Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi, Müzik Eğitimi Ortamı, Uygulamalar. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.subject Müzik Eğitimi--Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.subject Müzik Eğitimi en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitimi en_US
dc.subject Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi en_US
dc.subject Müzik Eğitimi Ortamı en_US
dc.subject Uygulamalar en_US
dc.subject Music Education en_US
dc.subject Pre- School Education en_US
dc.subject Music Education in Pre- Schools en_US
dc.subject Music Education Enviroment en_US
dc.subject Implementation en_US
dc.title Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Müzik Eğitiminin Donanım ve Uygulamalar Açısından İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record