The Effect of Social Media on Student Perceived Value on Higher Education in North Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Bıyıkoğlu, Hüseyin
dc.date.accessioned 2021-11-08T11:18:47Z
dc.date.available 2021-11-08T11:18:47Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017-08
dc.identifier.citation Bıyıkoğlu, Hüseyin. (2017). The Effect of Social Media on Student Perceived Value on Higher Education in North Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5174
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2017. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract In general, the studies confirm that social media improves the brand perception. Thus in this study, it is aimed to find out what effects the social media have on consumers. More specifically, this thesis investigated whether the social media improved the consumer perceived value through the perceived quality and perceived price. The sector analyzed is the higher education (university) sector and social media’s effect on student’s value perception about university education is investigated through perceptions of education quality and price. So, consumers of education can be regarded as students and the firms that provide education service can be regarded as universities in this thesis. The survey questionnaire of 5-point Likert Scale was used in order to measure and gather the data. Questionnaire consisted of 21 items which belonged to different aspects of social media content and value measure. The questionniare were distributed to university students studying in North Cyprus. The results were computed using SPSS. It has been shown in this study that, university-created social media (UCSM) content is less effective than student-generated (user-created) social media (SCSM) content on students’ perceived quality on education (SPQ), students’ price perception on education (SPP) and in-turn students’ value perception on education (SPV). Keywords: Social Media, University created social media content, Student created social media content, Perceived quality, Perceived price, Perceived value, Higher Education, University en_US
dc.description.abstract ÖZ: Genellikle, sosyal medya üzerine yapılan araştırmalar marka algısını sosyal medyanın geliştirdiğini teyit etmektedirler. Bundan dolayı, bu çalışma sosyal medyanın tüketiciler üzerindeki etkesini bulmayı amaçlamaktadır. Daha derinlemesine, bu tez sosyal medyanın tüketicilerin (öğrencilerin) kalite algısı ve fiyat algısı araclığıyla değer algılarına etkisini incelemektedir. Analiz edilen sektör üniversite sektörüdür ve sosyal medyanın öğrencilerin eğitim değer algılarını incelemiştir. Bundan dolayı bu tezde, tüketiciler öğrenci, eğitim hizmetini veren şirketler de üniversiteler olarak görülmektedirler. Verileri toplamak için 5 puanlı Likert Skalası anketi oluşturulmuştur. Anket 21 sorudan oluşmaktadır ve sosyal medya ve değer faktörlerini içermektedir. Anket Kuzey Kıbrıs’ta okuyan üniversite öğrencilerine dağıtılmış olup sonuçlar SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada, üniversitenin yarattığı sosyal medya içeriklerinin, öğrencilerin yarattıklarına kıyasla, öğrencilerin eğitim kalite algısına, öğrencilerin eğitim fiyatı algısına ve dolayıyla öğrencilerin eğitim değeri algısına daha az etkili olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Üniversite tarafından yaratılan sosyal medya içeriği, Öğrenci tarafından yaratılan sosyal medya içeriği, Kalite algısı, Fiyat algısı, Değer algısı, Yüksek Öğrenim, Üniversite en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Social Media--Higher Education--Cyprus, North en_US
dc.subject Social Media--Customer relations--Marketing Communication--Customer Satisfaction en_US
dc.subject Social media--Branding (Marketing) en_US
dc.subject Social Media en_US
dc.subject University created social media content en_US
dc.subject Student created social media content en_US
dc.subject Perceived quality en_US
dc.subject Perceived price en_US
dc.subject Perceived value en_US
dc.subject Higher Education en_US
dc.subject University en_US
dc.title The Effect of Social Media on Student Perceived Value on Higher Education in North Cyprus en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record