The Role of Green Marketing Factors on Green Energy: The Case of North Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fethi, Sami
dc.contributor.author Karavarkorooyeh, Elham
dc.date.accessioned 2021-11-29T11:52:00Z
dc.date.available 2021-11-29T11:52:00Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018-01
dc.identifier.citation Karavarkorooyeh, Elham. (2018). The Role of Green Marketing Factors on Green Energy: The Case of North Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5197
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2018. Supervisor: Prof. Dr. Sami Fethi. en_US
dc.description.abstract In today’s world, services and merchandise which are sustainable are highly sorted for. This is because most people in various countries of the world especially the developed society and developing societies are becoming more interested and concerned about their environment. Especially, the concept of green energy is considered an extremely important aspect in protecting the planet as livable for the future generations. This study aims at investigating the relationship between green energy and availability of green products, environmental concern, purchase intentions, and promotion of utility by employing ordinary least square (OLS) method. The questionnaire with two hundred responses was carried out in Famagusta, North Cyprus and administered to students in Eastern Mediterranean University, local people and travelers. The results of OLS revealed that there is a positive relationship between green energy and, environmental concern, purchase intentions, and promotion of utility. Results also show that availability of green products has no impact on green energy. The policy makers may take some important points into account based on the concepts under inspection. Information and technology for green energy should be considered. Pollution and harmful substances should be reduced whereas low price and social responsibly are initiated. Development of a product that meets the format, size, shape and scope should be introduced to the customers. Keywords: Green marketing, Green energy, Environmental concern, availability of green products, purchase intentions, promotion of utility, OLS, North Cyprus en_US
dc.description.abstract ÖZ: Günümüz Dünyasında, sürdürülebilir olan hizmetler ve ürünler son derece uyumludur. Bunun nedeni, dünyanın çeşitli ülkelerinde yaşayan insanların, özellikle gelişmiş toplumların ve gelişmekte olan toplumların çoğunun çevreleriyle daha fazla ilgilendiği ve endişe duymalarıdır. Özellikle yeşil enerji kavramı, gezegenin gelecek nesiller için yaşanabilir olmasının korunmasında son derece önemli bir unsur olarak kabul edilmektedir. Bu tez çalışması, yeşil enerji ile yeşil ürünlerin bulunabilirliği, çevresel kaygılar, satın alma niyetleri ve faydanın teşvik edilmesi arasındaki ilişkiyi En küçük kareler yöntemi (EKK) kullanılarak araştırmayı amaçlamaktadır. İki yüz cevaplı anket, Kuzey Kıbrıs'ın Mağusa kentinde gerçekleştirildi ve Doğu Akdeniz Üniversitesi'ndeki öğrencilere, ve yerel halka soruldu. EKK'nin sonuçları, yeşil enerji ile çevresel endişe, satın alma niyetleri ve faydanın desteklenmesi arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar aynı zamanda yeşil ürünlerin hazırda olması yeşil enerji üzerinde hiçbir etkisinin olmadığını göstermektedir. Politika yapıcılar, denetlenen konseptlere dayanarak bazı önemli noktaları göz önüne alabilirler. Yeşil enerji için bilgi ve teknoloji düşünülmelidir. Kirlilik ve zararlı maddeler azaltılmalı, düşük fiyat ve sosyal sorumluluk başlatılmalıdır. Biçimi, boyutu, şekli ve kapsamını karşılayan bir ürün geliştirilmesi müşterilere tanıtılmalıdır. Anahtar Kelimeler: Yeşil pazarlama, Yeşil enerji, EKK, Kuzey Kıbrıs en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Green Marketing--Cyprus, North en_US
dc.subject Green marketing--Management--Industrial management--Environmental aspects en_US
dc.subject Green marketing--Environmentalist, conservationist & Green organizations en_US
dc.subject Green marketing--Product management - Environmental aspects en_US
dc.subject Green marketing en_US
dc.subject Green energy en_US
dc.subject Environmental concern en_US
dc.subject availability of green products en_US
dc.subject purchase intentions en_US
dc.subject promotion of utility en_US
dc.subject OLS en_US
dc.subject North Cyprus en_US
dc.title The Role of Green Marketing Factors on Green Energy: The Case of North Cyprus en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record