The Usage of E-Commerce in North Cyprus; A Case Study of Famagusta

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor İşçioğlu, Deniz
dc.contributor.author Audu, Faith Daniel
dc.date.accessioned 2021-12-02T09:25:58Z
dc.date.available 2021-12-02T09:25:58Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018-09
dc.identifier.citation Audu, Faith Daniel. (2018). The Usage of E-Commerce in North Cyprus; A Case Study of Famagusta. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5213
dc.description Master of Business Administration. Thesis (M.B.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2018. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Deniz İşçioğlu. en_US
dc.description.abstract The thesis examines the usage, opportunities, challenges and effect e-commerce has on businesses in Famagusta. The study includes the identification of factors such as e-commerce opportunities, its challenges, adoption of e-commerce and its effects on business performance. A total of 49 businesses were sampled in the tourism and food sector and questionnaires were distributed to these businesses with the aim of investigating how e-commerce influences the businesses, the opportunities created by e-commerce, the challenges of e-commerce to the businesses and also the customers. The thesis also investigates the impact of e-commerce on the businesses, the efficiency of the use of e-commerce applications such as Bookings.com, Trip advisor and Airbnb for tourism industry, Feedme and Yemeksepeti for the foodservice industry. The thesis discovered that the efficiency of E-commerce process influences Ecommerce applications in business in Famagusta to a great extent. It revealed that service quality via e-commerce enables businesses in Famagusta to convert online visitors to loyal customers and e-commerce made it possible to progressively tailor offerings and products to a mass market in addition to making it possible to provide information on consumer needs. The thesis recommends the e-commerce applications should be adopted by the management of businesses in Famagusta in order to shorten transaction time and improve customer service. Keywords: E-commerce, Famagusta, Opportunities, Challenges and Business sector en_US
dc.description.abstract ÖZ: Tez, e-ticaretin Gazimağusa'daki iş alanları üzerindeki kullanımını, fırsatlarını, zorluklarını ve etkisini incelemektedir. Çalışma, e-ticaret fırsatları, zorluklar, eticaretin kabulü ve iş performansı üzerindeki etkisi gibi faktörleri belirlemeyi içeriyordu. E-ticaretin işletmeleri nasıl etkilediğini, e-ticaretin yarattığı fırsatları ve eticaretin hem müşterilere hem de işletmelere yönelttiği zorlukları ölçmek için turizm sektörü ve gıda sektörü de dahil olmak üzere 49 işletmeye anketler dağıtıldı. Eticaretin işletmeler üzerindeki etkileri, bookings.com için airbnb gibi e-ticaret uygulamalarının etkinliği, seyahat danışmanı ve turizm endüstrisi, gıda endüstrisi için yem ve bakkaliye. Tez, E-ticaret sürecinin etkinliğinin Mağusa'nın iş dünyasındaki e-ticaret uygulamalarını büyük ölçüde etkilediğini tespit etti. E-ticaret yoluyla hizmet kalitesi, Gazimağusa'daki işletmelerin çevrimiçi ziyaretçileri sadık müşterilere dönüştürebileceğini ve tüketicileri kendi ihtiyaçları hakkında bilgilendirmek için eticaret yapabilmelerinin yanı sıra, teklifleri ve ürünleri bir kitle pazarına sunmayı mümkün kıldığını göstermiştir. Tez, Mağusa'daki yönetim ve e-ticaret uygulamalarının, işlem süresini kısaltmak ve müşteri hizmetlerini iyileştirmek için benimsenmesini tavsiye etmektedir. Anahtar Kelimeler: E-ticaret, Mağusa, Fırsatlar, Zorluklar ve İş sektörü en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Electronic commerce--Famagusta (Cyprus, North) en_US
dc.subject E-Commerce - Internet Marketin--Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-) en_US
dc.subject E-Commerce - Internet Marketing en_US
dc.subject E-commerce en_US
dc.subject Famagusta en_US
dc.subject Opportunities en_US
dc.subject Challenges and Business sector en_US
dc.title The Usage of E-Commerce in North Cyprus; A Case Study of Famagusta en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record