Web Accessible Knowledge-Based Course and Classroom Scheduling Management

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bayram, Zeki
dc.contributor.author Pamilerin Vivian, Aribisogan
dc.date.accessioned 2021-12-03T10:44:14Z
dc.date.available 2021-12-03T10:44:14Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-05
dc.identifier.citation Aribisogan, Pamilerin Vivian. (2019). Web Accessible Knowledge-Based Course and Classroom Scheduling Management. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Computer Engineering, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5233
dc.description Master of Science in Computer Engineering. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Engineering, Dept. of Computer Engineering, 2019. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Zeki Bayram. en_US
dc.description.abstract This thesis examines Course and Classroom scheduling problems. Course and Classroom Scheduling is a significant procedure in any educational institution. It is an open-ended problem in which courses must be assigned to classrooms and timeslots, meeting some set of constraints. Allocating classrooms and timeslots to courses employing a manual technique requires a lot time and human resource to deliver a good result that works absolutely without clashes. We develop a web interface to an existing knowledge-based course scheduler system to unravel this drawback. Our method reads through a web interface information from the user regarding courses, classrooms and course opening request for a specific semester. This data is stored in an SQL database, which is used to generate input files for Flora-2. The course scheduling program is written in Flora-2 and the Flora-2 interpreter is accessed through its JAVA interface to run the scheduler. The result of the scheduler is obtained through the JAVA interface again, stored in the database and presented to the user. Keywords: Scheduling, Timetable, Constraint, Frame-Logic, Knowledge Representation. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu tezde ders ve sınıfların zamanlaması problemi ele alınmaktadır. Ders ve sınıf zamanlaması, her eğitim kurumunda, belli kısıtları gözeterek derslerin zaman dilimlerine ve sınıflara atanmasını gerektiren önemli bir işlemdir. Elde yapılan bir teknikle tüm kısıtları sağlayan iyi bir neticeye varmak çok zaman ve insan kaynağı gerektirir. Bu sorunla başa çıkmak için Flora-2 dilinde yazılmış, daha önceden varolan bir bilgi-tabanlı zamanlama sistemine bir web arayüzü geliştirdik. Yöntemimiz, web arayüzü vasıtası ile belli bir dönem için kullanıcıdan dersler, sınıf odaları ve ders açma istekleri bilgilerini alır. Bu veri SQL veritabanında depolanır, ve zamanlayıcının ihtiyacı olan girdi dosyalarının üretilmesinde kullanılır. Flora-2 yorumlayıcısına JAVA arayüzü vasıtası ile erişilip zamanlayıcı çalıştırılır. Zamanlayıcının neticesi yine JAVA arayüzü ile elde edilir, veri tabanında depolanır, ve kullanıcıya sunulur. Anahtar Kelimeler: Zamanlama, Zaman Tablosu, Kısıt, Çerçeve Mantığı, Bilgi Temsiliyeti en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Computer Engineering en_US
dc.subject Scheduling en_US
dc.subject Timetable en_US
dc.subject Constraint en_US
dc.subject Frame-Logic en_US
dc.subject Knowledge Representation en_US
dc.title Web Accessible Knowledge-Based Course and Classroom Scheduling Management en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Engineering, Dept. of Computer Engineering en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record