Electronic Word of Mouth Through Technology Acceptance Model

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Oney, Emrah
dc.contributor.author Elafdel, Houda
dc.date.accessioned 2021-12-03T13:15:01Z
dc.date.available 2021-12-03T13:15:01Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-08
dc.identifier.citation Elafdel, Houda. (2019). Electronic Word of Mouth Through Technology Acceptance Model. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5244
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2019. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Emrah Oney en_US
dc.description.abstract The main aim of this research is to measure the factors affecting students’ behaviours toward using Electronic Word of Mouth considering it a new technology. The Technology Acceptance Model is used as base to analyse the factors taking its independent variables into consideration (Perceived ease of use, Perceived Usefulness, Attitude and Behavioural Intention). This study was conducted following a defined research methodology respecting research ethics and rules and all chapters are designed to meet the main goal or aim of this research. Four hundred questionnaires were distributed to collect data from students who are currently studying in private and public universities in Rabat, Morocco. The data collected from the questionnaires have been classified and analysed carefully. In parallel with the hypothesis, we made some tests in this study and results have been interpreted according to these hypotheses. Results showing the six-hypothesis related to the TAM factors were accepted while only two hypotheses relating to the influence of demographic characteristics were rejected, analysis results having shown a totally different statement. This research ended with an open conclusion that states and shows that there is a positive influence of the independent variables on the students’ intention to use eWOM. Keywords: Electronic Word of Mouth (eWOM), Technology Acceptance Model (TAM), Perceived Ease of Use (PEOU), Perceived Usefulness (PU), Attitude (A), Behavioural Intention (BI). en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmanın asıl amacı, öğrencilerin yeni bir teknoloji olduğu düşünüldüğünde, Ağız Sözü'nü Elektronik Ağız Kelimesi (eWOM) davranışlarını etkileyen faktörleri ölçmektir. Teknoloji Kabul Modeli, bağımsız değişkenlerini dikkate alan faktörleri analiz etmek için temel olarak kullanılmıştır (Algılanan Kullanım Kolaylığı (PEOU), Algılanan Kullanışlılık (PU), Tutum, Davranışsal Niyet (BI)). Bu çalışma, araştırma etiğine ve kurallarına saygı gösteren tanımlanmış bir araştırma metodolojisi izlenerek gerçekleştirildi ve tüm bölümler bu araştırmanın asıl amacını veya amacını yerine getirmek için tasarlandı. Şu anda Fas'ın Rabat kentindeki özel ve devlet üniversitelerinde okuyan öğrencilerden veri toplamak için dört yüz anket dağıtılmıştır. Anketlerden toplanan veriler dikkatlice sınıflandırılmış ve analiz edilmiştir. Hipoteze paralel olarak bu çalışmada bazı testler yaptık ve sonuçlar bu hipotezlere göre yorumlandı. TAM faktörleriyle ilgili altı hipotezi gösteren sonuçlar kabul edilirken, demografik özelliklerin etkisine ilişkin sadece iki hipotez reddedilmiş, analiz sonuçları tamamen farklı bir ifade göstermiştir. Bu araştırma, bağımsız değişkenlerin öğrencilerin eWOM kullanma niyeti üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu belirten ve gösteren açık bir sonuçla sona erdi. Anahtar Kelimeler: Elektronik Ağız Kelimesi (eWOM), Teknoloji Kabul Modeli (TAM), Algılanan Kullanım Kolaylığı (PEOU), Algılanan Kullanışlılık (PU), Tutum, Davranışsal Niyet (BI). en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Marketing and Social Media en_US
dc.subject Word of Mouth Marketing en_US
dc.subject Electronic Word of Mouth (eWOM) en_US
dc.subject Technology Acceptance Model (TAM) en_US
dc.subject Perceived Ease of Use (PEOU) en_US
dc.subject Perceived Usefulness (PU) en_US
dc.subject Attitude (A) en_US
dc.subject Behavioural Intention (BI) en_US
dc.title Electronic Word of Mouth Through Technology Acceptance Model en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record