İlkokul Öğrencilerinin Fiziksel Sağlık Durumunun Değerlendirilmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Cimete, Güler
dc.contributor.author Kılavuz, Fatma
dc.date.accessioned 2021-12-03T13:28:46Z
dc.date.available 2021-12-03T13:28:46Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-02
dc.identifier.citation Kılavuz, Fatma. (2019). İlkokul Öğrencilerinin Fiziksel Sağlık Durumunun Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5247
dc.description Hemşirelik Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2019. Eş-Tez Danışmanı: Prof. Dr. Gülümser Kublay ve Tez Danışmanı: Prof. Dr. Güler Cimete. en_US
dc.description.abstract This research was conducted in accordance with descriptive research design in order to evaluate the physical health status of primary school students. The sample of study consisted of 360 students. Introductory Information Form and Physical Evaluation Form were used as data collection tools in the research. The data were collected from March to May 2018. Frequency analysis and chi-square test were used for statistical evaluation of the data. Of the students 50.8 % were female, 49.2 % were male and 3.1 % had urinary infection, 3.1 % had enuresis and 2.50% had asthma. As a result of physical examination, tooth decay (36.1%), vision problems (4.2% ) (15 students; 6 of them were not previously diagnosed), tachycardia, tachypnea ( 1.9%) were found in the students. It was determined that 8.9% of the students had blood pressure value on the 95th percentile according to age and it was determined that they needed further evaluation for hypertension. As for body weight, of the students while 3.1% had 3 percentile, which are low percentile values; 10.6% had 97 percentile which is a high percentile value. As for height, of the students while 2.5 % is below 3 percentile. 14.2% of female students and 20.9% of male students have a body mass ındex of 95 percentile and over. According to body mass index z scores by age, 6.4% of the students are obese, 7.8% are slightly overweight. Physical health problems of considerable size have been identified in the students and problems such as tooth decay, vision problem, hypertension and obesity can be diagnosed in the early period and, when the necessary interventions are not performed, they can cause different and complicated physical, emotional and social problems. Therefore, the presence of school nurses in schools may contribute to the early identification of such problems and to ensure that preventive and curative interventions are performed at an early stage. Keywords: Growth-Development, Physical Health, School Health, School Nurse, School Age Child. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırma, ilkokul öğrencilerinin fiziksel sağlık durumlarını değerlendirmek amacıyla tanımlayıcı araştırma tasarımına uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 360 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Tanıtıcı Bilgi Formu ve Fiziksel Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Veriler Mart- Mayıs 2018 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde frekans analizi ve ki- kare testi kullanılmıştır. Öğrencilerin %50.8’i kız, %49.2’si erkektir ve %3.1’inde üriner sistem enfeksiyonu, %3.1’inde enürezis, %2.5’inde astım vardır. Fiziksel değerlendirme sonucunda öğrencilerin %36.1’inde diş çürüğü, % 4.2’isinde (15 öğrenci) görme sorunu (bunlardan 6’sının daha önce tanılanmamış olduğu), and % 1.9’ unun taşikardi ve takipnesinin olduğu belirlenmiştir saptanmıştır. Öğrencilerin %8.9’unun yaşa göre kan basıncı değeri 95. persentil ve üzerinde bulunmuş olup hipertansiyon yönünden ileri değerlendirmeye gereksinim duyduğu, Öğrencilerin %10.6’sının vücut ağırlığı, %3.1’inin boy uzunluğu 97. persentil ve üzerinde, %2.5’inin vücut ağırlığı 3. persentilin altında bulunmuştur. Kız öğrencilerin %14.2’isi, erkek öğrencilerin %20.9’unun beden kitle indeksi 95. persentil ve üzerinde bulunmuştur. Yaşa göre beden kitle indeksi z skorlarına göre öğrencilerin %6.4’ü obez, %7.8’i hafif kilolu/şişman grubundadır. Öğrecilerde azımsanmayacak boyutlarda fiziksel sağlık sorunları saptanmış olup, diş çürüğü, görme problemi, hipertansiyon, obezite gibi sorunlar erken dönemde tanılanıp, gerekli müdahaleler yapılmadığında daha farklı ve komplike fiziksel, duygusal ve sosyal sorunlara yol açabilir. Bu nedenle, okullarda okul hemşirelerinin bulunması, bu tür sorunların erken dönemde tanılanıp, koruyucu ve tedavi edici girişimlerin erken dönemde gerçekleştirilmesine katkı sağlayabilir. Anahtar Kelimeler: Büyüme-Gelişme, Fiziksel Sağlık, Okul Sağlığı, Okul Hemşireliği, Okul Çağı Çocuğu en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hemşirelik en_US
dc.subject Sağlık--Çocuklar--İlkokul Öğrencileri en_US
dc.subject Büyüme-Gelişme en_US
dc.subject Fiziksel Sağlık en_US
dc.subject Okul Sağlığı en_US
dc.subject Okul Hemşireliği en_US
dc.subject Okul Çağı Çocuğu en_US
dc.subject Growth-Development en_US
dc.subject Physical Health en_US
dc.subject School Health en_US
dc.subject School Nurse en_US
dc.subject School Age Child en_US
dc.title İlkokul Öğrencilerinin Fiziksel Sağlık Durumunun Değerlendirilmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record