Students’ and Instructors’ Perceptions of Teaching Culture in EFL Classes: A Case Study

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Shibliyev, Javanshir
dc.contributor.author ALmhimed, Abdullah
dc.date.accessioned 2022-02-15T08:23:30Z
dc.date.available 2022-02-15T08:23:30Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018-01
dc.identifier.citation ALmhimed, Abdullah. (2018). Students’ and Instructors’ Perceptions of Teaching Culture in EFL Classes: A Case Study. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5277
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2018. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Javanshir Shibliyev. en_US
dc.description.abstract The aim of the current study is to explore students’ and instructors’ opinions about teaching culture along with the language in the classroom. More specifically, the aim is to discover whether English Language Teaching Department in Shaqra University in Saudi Arabia includes teaching culture while teaching English language. Moreover, this study tries to discover whether the materials used in language courses enhance cultural awareness of the students. For these purposes, the adopted version of Gutsul’s (2012) questionnaire and semi-structured interview were given to the students; and for the instructors, an adapted version of Hui (2009) questionnaire is administered as well. The sample consists of 55 ELT students and 5 instructors from the ELT Department in Shaqra University. The results of the study show that students perceive teaching culture negatively in teaching English, while instructors found it positive and useful. It should also be mentioned that students’ low proficiency level influenced the findings of this study. Instructors’ opinions were considered positive, and they showed high awareness of the benefits of including culture into teaching English in EFL context. The findings of this study showed that the materials used in English language courses include cultural content, and the culture used was American culture. The results of the current study have educational implications. It is thought that the results may raise students’ awareness and give them general idea about including the target culture into the teaching of the target language. The study helps to discover the differences between students’ and instructors’ opinions of teaching culture. Keywords: Opinions, Teaching culture, Case study, materials, English Language Teaching, Implications. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma, sınıf içerisinde kültür öğretimini dil öğretimi ile beraber görmeye yönelik öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerini incelemeyi amaçlamıştır. Daha açık bir ifadeyle, Suudi Arabistan, Shaqra Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümünün İngilizce öğretiminde kültürü de öğretip öğretmediğini ortaya koymayı amaçlamıştır. Ayrıca mevcut çalışma, dil kurslarında kullanılan materyallerin kültürü arttırıp arttırmadığını ve hangi kültürü kullandıklarını ele almaya çalışmıştır. Bu amaçlara yönelik olarak, öğrencilere Gutsul (2012) anketi ile yarı yapılandırılmış görüşme uygulanırken, diğer yandan öğretmenlere de Hui (2009) anketinin uyarlanmış sürümü uygulanmıştır. Örneklem, Shaqra Üniversitesi ELT (İngiliz Dili Eğitimi) Bölümü 55 ELT öğrencisi ve 5 öğretmeninden oluşmaktadır. Örneklem, Shakra Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi bölümünden 55 ELT öğrencisinden ve 5 öğretmenden oluşmuştur. Veriler, üçleme olarak belirtilen üç ayrı kaynaktan (öğrenci anketi, öğrenciler için yarı yapılandırılmış görüşme ve öğretmen anketi) toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları öğrencilerin, İngilizce öğretiminde kültürün öğretimini olumsuz olarak algıladıklarını, ancak öğretmenlerin bunu olumlu ve kullanışlı gördüklerini ortaya koymuştur. Hedef dildeki avantajların kavranması ve algılanmasına yönelik olarak öğrencilerin düzeyi daha olduğundan öğrenciler dil öğretiminde kültürü öğrenmeye olumsuz bir yaklaşım sergilerken, öğretmenler bu duruma olumlu bakmakta ve İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği bağlamlarda dili öğretirken kültürü de öğretmenin nasıl etkili olduğuna dair daha bilinçli oldukları düşünülmektedir. Bulgular, İngilizce öğretiminde kullanılan materyallerin kültürel bakış açılarını içerdiğini ve bu kültürün Amerikan kültürü olduğunu göstermektedir. Bu çalışmanın sonuçları, herhangi eğitsel çıkarımlarda bulunmamaktadır. Buradaki sonuçların, öğrencilerin farkındalığını arttırabileceği ve hedef dilin öğretiminde hedef kültürü de içermeye yönelik olarak genel bilgi verebileceği düşünülmektedir. Bu çalışma, kültür öğretimine yönelik olarak öğrenci ve öğretmenlerin görüşleri arasındaki farklılıkları ortaya koymaya yardımcı olmaktadır. Anahtar Kelimeler: Fikirler, Kültür öğretimi, Vaka çalışması, Materyaller, Ingilizce dil öğretimi, Çıkarımlar. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language--Study and Teaching en_US
dc.subject English Language--Teaching Culture en_US
dc.subject Opinions en_US
dc.subject Teaching culture en_US
dc.subject Case study en_US
dc.subject materials en_US
dc.subject English Language Teaching en_US
dc.subject Implications en_US
dc.title Students’ and Instructors’ Perceptions of Teaching Culture in EFL Classes: A Case Study en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record