The present study explored the graduate students’ socialization through and to the
oral academic discourse in the Department of Foreign Language Education (former
ELT Department) in Northern Cyprus. Through an ethnographic design (comprising
micro- and macro-perspectives) it provided attested discourse evidence and interview
insights to the socialization experiences of the culturally and linguistically diverse
candidates in the space of a graduate classroom, as well as across various spaces in the
academic context. The results indicated that the students’ participation in the wholeclass
academic discussions as well as outside the classroom discursive activities and
practices was conducive to their gradual socialization to and through the oral academic
discourse. Specifically, the students accrued epistemic stance, employed
intertextuality, and constructed intersecting identities in that they enacted various
discourse and situated identities as well as transported unique personal, academic and
professional identities. The findings revealed that the socialization experiences of the
PhD students were challenging, however rewarding in that they learnt to cope with
their advanced academic studies through exercising their agency and were
constructing academic identity as a form of competence in the graduate community.
Keywords: oral academic discourse, participation, whole-class discussion,
socialization, identity, novice/expert, intertextuality, stance, agency.
ÖZ:
Bu çalışma Kuzey Kıbrıs’ta eğitim dili İngilizce olan üniversitelerin birinde
Yabancı Dil Eğitimi (eski adıyla İngilizce Dil Eğitimi) bölümünde okuyan doktora
öğrencilerinin sözlü akademik söylemi hem amaç hem de araç olarak kullandığı
sosyalleşme süreçlerini araştırmıştır. Çalışmada etnokrafik tasarım yönteminin
kullanılması akademik söylemin içerdiği çeşitli alanların yanı sıra, lisansüstü
sınıfındaki farklı kültür ve anadillere sahip doktora öğrencilerinin sosyalleşme
deneyimlerine ilişkin bulgu ve içsel görüşlerin enine boyuna araştırılıp, detaylı bir
şekilde incelenmesine olanak tanımıştır. Çalışma bulguları doktora öğrencilerinin sınıf
içinde yürütülen akademik tartışmaların yanı sıra sınıf dışında söylemsel etkinlik ve
uygulamalara katılımlarının onların sözlü akademik paylaşımlarını kademeli olarak
artırdığını ve sosyalleşmelerine yardımcı olduğunu göstermiştir. Çalışma sonuçları
özellikle öğrencilerin kaynakları referans olarak kullanarak çeşitli söylemler ve içinde
bulundukları ortama uygun paylaşımlar yaptıklarını, epistemik duruş sergilediklerini
ve kendilerine özgü akademik ve profesyonel kişiliklerini geliştirerek kesişen
kimlikler oluşturduklarını ortaya çıkarmıştır. Bulgular ayrıca doktora öğrencilerinin
sosyalleşme deneyimlerinin onlara oluşturdukları akademik kimlikler aracılığı ile
akademik çalışmalarıyla başa çıkmayı öğrettiğini ve onları yetkin kıldıldığını
göstermiştir. Bu bağlamda bu çalışma bulgularının doktora öğrencilerinin zorlayıcı
bulduğu akademik sosyalleşme süreçlerinin aslında onlar için öğretici deneyimler
olduğunu ortaya çıkardığını söylemek mümkündür.
Anahtar kelimeler: sözlü akademik söylem, katılım, tüm sınıf tartışması,
sosyalleşme, kimlik, yeni/tecrübeli, metinlerarasılık, duruş