Academic Discourse Socialization of Graduate PhD Students

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vefalı, Gülşen Musayeva
dc.contributor.author Hadizadeh, Abbas
dc.date.accessioned 2022-04-22T11:15:23Z
dc.date.available 2022-04-22T11:15:23Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020-07
dc.identifier.citation Hadizadeh, Abbas. (2020). Academic Discourse Socialization of Graduate PhD Students. Thesis (Ph.D.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5399
dc.description Doctor of Philosophy in English Language Teaching (ELT). Thesis (Ph.D.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2020. Supervisor: Prof. Dr. Gülşen Musayeva Vefalı. en_US
dc.description.abstract The present study explored the graduate students’ socialization through and to the oral academic discourse in the Department of Foreign Language Education (former ELT Department) in Northern Cyprus. Through an ethnographic design (comprising micro- and macro-perspectives) it provided attested discourse evidence and interview insights to the socialization experiences of the culturally and linguistically diverse candidates in the space of a graduate classroom, as well as across various spaces in the academic context. The results indicated that the students’ participation in the wholeclass academic discussions as well as outside the classroom discursive activities and practices was conducive to their gradual socialization to and through the oral academic discourse. Specifically, the students accrued epistemic stance, employed intertextuality, and constructed intersecting identities in that they enacted various discourse and situated identities as well as transported unique personal, academic and professional identities. The findings revealed that the socialization experiences of the PhD students were challenging, however rewarding in that they learnt to cope with their advanced academic studies through exercising their agency and were constructing academic identity as a form of competence in the graduate community. Keywords: oral academic discourse, participation, whole-class discussion, socialization, identity, novice/expert, intertextuality, stance, agency. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma Kuzey Kıbrıs’ta eğitim dili İngilizce olan üniversitelerin birinde Yabancı Dil Eğitimi (eski adıyla İngilizce Dil Eğitimi) bölümünde okuyan doktora öğrencilerinin sözlü akademik söylemi hem amaç hem de araç olarak kullandığı sosyalleşme süreçlerini araştırmıştır. Çalışmada etnokrafik tasarım yönteminin kullanılması akademik söylemin içerdiği çeşitli alanların yanı sıra, lisansüstü sınıfındaki farklı kültür ve anadillere sahip doktora öğrencilerinin sosyalleşme deneyimlerine ilişkin bulgu ve içsel görüşlerin enine boyuna araştırılıp, detaylı bir şekilde incelenmesine olanak tanımıştır. Çalışma bulguları doktora öğrencilerinin sınıf içinde yürütülen akademik tartışmaların yanı sıra sınıf dışında söylemsel etkinlik ve uygulamalara katılımlarının onların sözlü akademik paylaşımlarını kademeli olarak artırdığını ve sosyalleşmelerine yardımcı olduğunu göstermiştir. Çalışma sonuçları özellikle öğrencilerin kaynakları referans olarak kullanarak çeşitli söylemler ve içinde bulundukları ortama uygun paylaşımlar yaptıklarını, epistemik duruş sergilediklerini ve kendilerine özgü akademik ve profesyonel kişiliklerini geliştirerek kesişen kimlikler oluşturduklarını ortaya çıkarmıştır. Bulgular ayrıca doktora öğrencilerinin sosyalleşme deneyimlerinin onlara oluşturdukları akademik kimlikler aracılığı ile akademik çalışmalarıyla başa çıkmayı öğrettiğini ve onları yetkin kıldıldığını göstermiştir. Bu bağlamda bu çalışma bulgularının doktora öğrencilerinin zorlayıcı bulduğu akademik sosyalleşme süreçlerinin aslında onlar için öğretici deneyimler olduğunu ortaya çıkardığını söylemek mümkündür. Anahtar kelimeler: sözlü akademik söylem, katılım, tüm sınıf tartışması, sosyalleşme, kimlik, yeni/tecrübeli, metinlerarasılık, duruş en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language--Study and Teaching en_US
dc.subject Academic Discourse--Academic Language--Scholars--Language. en_US
dc.subject Oral academic discourse en_US
dc.subject participation en_US
dc.subject whole-class discussion en_US
dc.subject socialization en_US
dc.subject identity en_US
dc.subject novice/expert en_US
dc.subject intertextuality en_US
dc.subject stance en_US
dc.subject agency en_US
dc.title Academic Discourse Socialization of Graduate PhD Students en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record