The Role of Identity Reconstruction in the Anglophone Crisis in Cameroon

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ibryamova, Nuray
dc.contributor.author Achu, Nancy Ngum
dc.date.accessioned 2022-05-09T08:16:33Z
dc.date.available 2022-05-09T08:16:33Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018-02
dc.identifier.citation Achu, Nancy Ngum. (2018). The Role of Identity Reconstruction in the Anglophone Crisis in Cameroon. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of International Relations, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5470
dc.description Master of Arts in International Relations. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Political Science and International Relations, 2018. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Nuray Ibryamova. en_US
dc.description.abstract Conventionally, the Anglophone problem in Cameroon is understood loosely as a language crisis, a situation whereby there is a forceful imposition of language upon a group of people against their will (Herbert 2004). An in-depth analysis reveals not just a language crisis but justifies, my hypothesis that this recent crisis is not only based on eliminating the marginalization of the Anglophone community but essentially reconstructing the Anglophone Identity in Cameroon termed as the Anglophone Problem. It has been described as “the emergence of an Anglophone consciousness derived from the feeling of being ‘marginalized’, ’exploited’ and ‘assimilated’ by the Francophone-dominated state in Cameroon (Konings & Nyamnjoh 1997). A vivid understanding of this crisis entails a portrayal of what it means to be an Anglophone in Cameroon. This identity was fabricated through colonial heritage based on the transfer of British culture, education, language and legal system. This perception is what formulated the Anglophone identity. This thesis examines how this crisis seeks to reconstruct the Anglophone Identity through the reformation of language, education, culture and the legal system. It examines the marginalization and exploitation of the Anglophone Community. This study employs both quantitative and qualitative measures. It is strictly a case study design but inferences have been drawn from external cases to support or challenge the arguments made in this research. Keywords: Anglophone Identity, Ethno-regionalism, Marginalization, Francophone, Perception. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Geleneksel olarak, Kamerun'daki Anglofon sorunu, gevşek bir dil krizi olarak anlaşılmıştı. Bu durum, bir gruba kendi iradelerine karşı kuvvetli dilde baskı uyguluyordu (Herbert 2004). Derinlemesine bir analiz, bir dil krizine sebebiyet vermemekle birlikte, yakın tarihli uyuşmazlıkların Anglofon topluluğunun marjinalleştirilmesinin sona ermesine değil, en önemlisi Kamerun'da Anglofon Kimliği'nin toplumsal yeniden inşasına dayandırıldığı konusundaki argümanımdır. Anglofon krizi genellikle "Kamerun'da Francophone egemen devlet tarafından" marjinalize "," sömürülen "ve" asimile "duygusundan türetilen Anglofon bilincinin ortaya çıkması olarak tanımlanır (Konings & Nyamnjoh 1997). Bu krizin canlı bir şekilde anlaşılması ancak Kamerun'da bir Anglofon olmanın ne anlama geldiğini canlandırabilir. Bu kimlik, İngiliz kültürünün, eğitimin, dilin ve hukuk sisteminin devri üzerine sömürge miras yoluyla üretildi. Anglikan kimliğini formüle eden bu algı. Bu tez, mevcut krizde bu faktörlerin oynadığı rolü analiz ederek, krizin dil, eğitim, kültür ve hukuk sisteminin yeniden yapılandırılması yoluyla Anglosfon Kimliği'ni nasıl yeniden yapılandırmaya çalışacağını inceleyecektir. Ayrıca, Anglosfon Topluluğu'nun marjinalleştirilmesi ve sömürülmesi yönlerini ağırlaştıran diğer faktörleri de inceleyecektir.Bu çalışma nicel ve nitel yöntemlerin bileşenleri kullanılacağı için karma bir araştırma metodu kullanacaktır. Kesinlikl bir vaka çalı. Anahtar Kelimeler: Anglofon Kimliği, Etno-bölgeselleşme, Marjinalleşme, Francophone, Algilama en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Political Science and International Relations en_US
dc.subject Politics and government--Cameroon en_US
dc.subject Social conditions--Cameroon en_US
dc.subject Anglophone Identity en_US
dc.subject Ethno-regionalism en_US
dc.subject Marginalization en_US
dc.subject Francophone en_US
dc.subject Perception en_US
dc.title The Role of Identity Reconstruction in the Anglophone Crisis in Cameroon en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Political Science and International Relations en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record