dc.contributor.advisor |
Kaya, Emel |
|
dc.contributor.author |
Şen, Başak |
|
dc.date.accessioned |
2022-05-09T10:55:10Z |
|
dc.date.available |
2022-05-09T10:55:10Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019-09 |
|
dc.identifier.citation |
Şen, Başak. (2019). Sosyal Medyada Şiirin Sloganlaşması ve Göstergebilimsel Söylem Çözümlemesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/5472 |
|
dc.description |
Türk Dili ve Edebiyatı Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Fen ve Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 2019. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Emel Kaya. |
en_US |
dc.description.abstract |
The subject of our thesis is the slogans of poetry strings in social media and semiotic discourse analysis. Our aim is to determine the changes that occur during the use of existing poetry strings in social media and to examine these changing structures together with their reasons. In the first chapter, we gave information about semiotics. In the second part, we examined the relationship between slogan and poetry and discussed similar and different aspects. Then, with the movement of poetry, we found that the use of poetry in social media was anonymized by using some of the poetry strings independently of their poets. While the anonymous strings move away from the point of origin, they also move away from the world of thought of the poem to which it belongs. Therefore, it is used in the new context and meaning that the individual constructs with his own ideology. Recently, the use of poems to come to the forefront in social media sharing and the use of these poems under structural changes and detached from their meaning and context have attracted our attention. In the fourth chapter, we have formed a directory of poets who poetize their poems. Finally, in the fifth chapter, we interpreted the data obtained from our study.
Keywords: Discourse, Discourse Analysis, Semiotics, Poem, Slogans of Poetry, Slogan, Semiotic Discourse Analysisz |
en_US |
dc.description.abstract |
ÖZ:
Tezimizin konusu sosyal medyada şiir dizelerinin sloganlaşması ve göstergebilimsel söylem çözümlemesidir. Amacımız var olan şiir dizelerinin sosyal medyadaki kullanımları esnasında meydana gelen değişiklikleri tespit edip bu değişen yapıları nedenleriyle birlikte incelemektir. Birinci bölümde göstergebilime dair bilgiler verdik. İkinci bölümde ise slogan-şiir ilişkisini irdeleyerek benzer ve farklı yönlerini ele aldık. Bunun ardından #şiirsokakta Hareketi ile şiirin sosyal medyada kullanımıyla şiir dizelerinden bazılarının şairlerinden bağımsız bir şekilde kullanılmasıyla dizelerin anonimleştiğini tespit ettik. Anonimleşen dizeler çıkış noktasından uzaklaşırken ait olduğu şiirin düşünce dünyasından da uzaklaşır. Dolayısıyla bireyin kendi ideolijisi ile kurguladığı yeni bağlamda ve anlamda kullanılır. Son zamanlarda sosyal medyadaki paylaşımlarda şiirlerin kullanımının ön plana çıkmaya başlaması ve bu şiirlerin yapısal değişikliklere uğratılarak, anlamından ve bağlamından koparılmış biçimde kullanılması dikkatimizi çekti ve üçüncü bölümde bu sloganlaşma örneklerini göstergebilimsel söylem çözümlemesi çerçevesinde inceledik. Dördüncü bölümde şiirleri sloganlaşan şairlerden şairler dizini oluşturduk. Son olarak beşinci bölümde çalışmamızdan elde ettiğimiz verileri yorumladık.
Anahtar Kelimer: Şiir, Slogan, Şiirin Sloganlaşması, Göstergebilim, Söylem, Göstergebilimsel Söylem Çözümlemesi |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Türk Dili ve Edebiyatı |
en_US |
dc.subject |
Türk Edebiyatı |
en_US |
dc.subject |
Şiir--Sosyal Medya |
en_US |
dc.subject |
Şiir |
en_US |
dc.subject |
Slogan |
en_US |
dc.subject |
Şiirin Sloganlaşması |
en_US |
dc.subject |
Göstergebilim |
en_US |
dc.subject |
Söylem |
en_US |
dc.subject |
Göstergebilimsel Söylem Çözümlemesi |
en_US |
dc.subject |
Discourse |
en_US |
dc.subject |
Discourse Analysis |
en_US |
dc.subject |
Semiotics |
en_US |
dc.subject |
Poem |
en_US |
dc.subject |
Slogans of Poetry |
en_US |
dc.subject |
Slogan |
en_US |
dc.subject |
Semiotic Discourse Analysisz |
en_US |
dc.title |
Sosyal Medyada Şiirin Sloganlaşması ve Göstergebilimsel Söylem Çözümlemesi |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Fen ve Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
en_US |