Öğretmenlerin Anne Babaların ve Çocukların Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Anlayışları ve Okul Uygulamaları

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yazgın, Eda
dc.contributor.author Tuncer, Kerime
dc.date.accessioned 2022-05-09T11:12:41Z
dc.date.available 2022-05-09T11:12:41Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020-09
dc.identifier.citation Tuncer, Kerime. (2020). Öğretmenlerin Anne Babaların ve Çocukların Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Anlayışları ve Okul Uygulamaları. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5475
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitim Yüksek Lisans Tezi. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Eda Yazgın. en_US
dc.description.abstract In this study, it is aimed to determine the opinions and practices of teachers, parents and children towards multicultural education. The study was carried out with a case study, which is one of the qualitative research methods, since it was conducted by to reveal existing situation. This study took place in a kindergarten which are connected to National Ministry of Education and Culture in the town of Famagusta, Northern Cyprus. The data collection process held between January 7th and March 10th 2020 with student observations, between February 15th and May 11th 2020 with parent interviews and between April 7th and May 20th 2020 with teacher interviews. The entire data collection process took 5 months. The sample group of the study consisted of 32 children, 40 parents and 5 teachers. The study was conducted within the framework of ethical rules and on the voluntary policy of all participants. The first of the three step study is observation of children during play. For 2.5 months, the activities of the children were observed and notes were taken in their free time play period every day of the week. The second step is parent interviews and the third is teacher interviews. Validity and reliability calculation of the obtained data was made using the reliability formula of Miles and Huberman (1994). As a result of the study, the importance and necessity of multicultural education given in pre-school education institutions was emphasized, it was concluded that peer relations in the educational environment are quite successful and the situation of coming from different cultures does not affect the relations between children negatively, better regulation of multicultural education environments and increased practices. Recommendations were given in line with the results obtained in the light of the findings of the study. Keywords: Education, Culture, Multicultural Education, Peer Relations. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışmada, öğretmenlerin, anne-babaların ve çocukların çok kültürlü eğitime yönelik görüşleri ve yaptıkları uygulamaları belirlemek hedeflenmektedir. Çalışma var olan durumu ortaya koyma amacı güdüldüğü için nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile gerçekleşmiştir. Çalışma Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı’na bağlı olan Gazimağusa ilçesinde yer alan özel bir anaokulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verilerinin toplanması 2019-2020 eğitim öğretim yılı 7 Ocak-10 Mart 2020 tarihleri arasında yapılan öğrenci gözlemleri, 15 Şubat-11 Mayıs 2020 tarihleri arasında yapılan anne-baba görüşmeleri ve 7 Nisan-20 Mayıs 2020 tarihleri arasında yapılan öğretmen görüşmeleri ile gerçekleşmiştir. Veri toplama süreci toplamda 5 ay sürmüştür. Çalışmanın örneklem grubunu, 32 çocuk 40 anne-baba ve 5 öğretmen oluşturmuştur. Çalışma etik kurallar çerçevesinde ve tüm katılımcıların gönüllülük ilkesi ile katılımı çerçevesinde gerçekleşmiştir. 3 aşamadan oluşan çalışmanın ilk aşaması çocukların oyunları sırasında gözlemlenmesidir. 2.5 ay boyunca haftanın her günü daha önceden düzenlenen sınıflarda çocukların oyunları gözlemlenmiş ve notlar alınmıştır. Çalışmanın ikinci aşamasında anne-baba görüşmeleri üçüncü aşamasında ise öğretmen görüşmeleri yapılmıştır. Elde edilen verilerin geçerlilik güvenirlik hesaplaması Miles Huberman (1994) güvenirlik formülü kullanılarak yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, okul öncesi eğitim kurumlarında verilen çok kültürlü eğitimin ne kadar önemli olduğu ve gerekliliği vurgulanmış, eğitim ortamındaki akran ilişkilerinin oldukça başarılı olduğu ve farklı kültürden gelme durumunun çocuklar arasındaki ilişkileri olumsuz etkilemediği, çok kültürlü eğitim ortamlarının daha iyi düzenlenmesi ve uygulamaların zenginleştirilmesi gerekliliği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın bulguları ışığında ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda en önemli birkaç öneriler verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Kültür, Çok Kültürlü Eğitim, Akran İlişkileri. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İlköğretim en_US
dc.subject Okul Öncesi Öğretmenliği en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim--Çok Kültürlü Eğitim--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Kültür en_US
dc.subject Çok Kültürlü Eğitim en_US
dc.subject Çok Kültürlülük en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Okul Öncesi en_US
dc.subject İlköğretim en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Kültür en_US
dc.subject Çok Kültürlü Eğitim en_US
dc.subject Akran İlişkileri en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Culture en_US
dc.subject Multicultural Education en_US
dc.subject Peer Relations en_US
dc.title Öğretmenlerin Anne Babaların ve Çocukların Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Anlayışları ve Okul Uygulamaları en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record