Sınıf Öğretmeni Adaylarının Rutin Olmayan Matematik Problemi Çözme ve Kurma Becerilerinin İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Özder, Hasan (Eş-Tez Danışmanı)
dc.contributor.advisor Zeki, Canan Perkan (Supervisor)
dc.contributor.author Türüç, Fatma
dc.date.accessioned 2022-05-10T06:18:01Z
dc.date.available 2022-05-10T06:18:01Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-02
dc.identifier.citation Türüç, Fatma. (2019). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Rutin Olmayan Matematik Problemi Çözme ve Kurma Becerilerinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5488
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Programları ve Öğretim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi, 2019. Eş-Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. HAsan Özder, Tez Danışmanı: Doç. Dr. Canan Perkan Zeki. en_US
dc.description.abstract In this study, primary school teacher candidates’ non-routine problem solving and posing skills were examined. This is a study which aimed to gain in-depth information. 50 primary school teacher candidates from two universities from TRNC formed the study group. Data collection tools of the study were problem solving form and problem posing form. Problem solving form was consisted of 5 questions based on non-routine problems which require reasoning. Problem-posing form consisted of three questions which are respectively; structured, semi-structured and free problem situations. In order to provide reliability, scoring guides were used and forms were graded by three experts. For the quantitative analyses of the scores obtained from the forms; descriptive statistics, Shapiro Wilk test for normality, and Spearman's correlation coefficient techniques were used. The results showed that the scores that primary school teacher candidates received from the problem solving and problem posing forms were not at the satisfactory level and results also showed that they used very few problem solving and posing strategies. Keywords: Non-Routine Problems, Problem Solving, Problem Posing, Problem Solving Strategies en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının rutin olmayan problem çözme ve kurma becerileri incelenmiştir. Araştırma, derinlemesine bilgi edinmenin amaçlandığı bir çalışmadır. Çalışma grubunu, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki iki üniversitede öğrenimine devam eden 50 sınıf öğretmeni adayı oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama araçları, problem çözme formu ve problem kurma formudur. Problem çözme formu matematiksel akıl yürütme gerektiren 5 adet rutin olmayan problemden oluşmaktadır. Problem kurma formu; yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve serbest problem durumları olmak üzere üç sorudan oluşmaktadır. Güvenirliği sağlama amacıyla puanlama anahtarları kullanılmış ve formlar üç uzman tarafından puanlanmıştır. Formlardan elde edilen puanların nicel analizi için betimsel istatistikler, Shapiro Wilk normallik testi, Spearman’s Rho korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının problem çözme ve kurma formlarından elde ettikleri puanların beklenilen düzeyde olmadığı ve çok az sayıda problem çözme stratejisi kullandıkları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Rutin Olmayan Problem, Problem Çözme, Problem Kurma, Problem Çözme Stratejileri en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim Bilimleri en_US
dc.subject Sınıf Öğretmenliği--Matematik--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Özder, Hasan (Eş-TEz Danışmanı) en_US
dc.subject Rutin Olmayan Problem en_US
dc.subject Problem Çözme en_US
dc.subject Problem Kurma en_US
dc.subject Problem Çözme Stratejileri en_US
dc.subject Non-Routine Problems en_US
dc.subject Problem Solving en_US
dc.subject Problem Posing en_US
dc.subject Problem Solving Strategies en_US
dc.title Sınıf Öğretmeni Adaylarının Rutin Olmayan Matematik Problemi Çözme ve Kurma Becerilerinin İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record