İngilizce Öğretmenlerinin KKTC’de 6-8 Sınıflarda Uygulanan İngilizce Öğretim Programlarına Olan Bağlılıklarının İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Zeki, Canan
dc.contributor.author Çaltınoğlu, Asya
dc.date.accessioned 2022-05-10T06:30:09Z
dc.date.available 2022-05-10T06:30:09Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020-09
dc.identifier.citation Çaltınoğlu, Asya. (2020). İngilizce Öğretmenlerinin KKTC’de 6-8 Sınıflarda Uygulanan İngilizce Öğretim Programlarına Olan Bağlılıklarının İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5490
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Tezi. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Canan Zeki en_US
dc.description.abstract The purpose of the research was to evaluate the English Course Teaching Curriculum, wich was developed within the scope of the TRNC Primary Education Development Project (TEPGP), based on the teachers’ opinions and to identify their fidelity towards this curriculum. The population of the study was continued by 225 English teachers who work at state schools affiliated o the TRNC Ministry of National Education and Culture (MEKB) and who teach to 6-8 level classes. The mixed methodology was administered in this study. Concurrent mixed methods was employed as the research design of the study. Descriptive research method was used fort he quantitative data whereas semi-structured interview questions were prepared for qualitative data. Curriculum Fidelity Scale, which was developed by Burul (2018) was utilized as the quantitative data collection instrument. T-test, Kruskal Wallis Test and Dwass-Steel-Critchlow-Fligner (DSCF) test were performed to analyze the quantitative data. On the other hand, content analysis was done for quantitative data. According to the quantitative data, it was revealed that the fidelity level of English teachers was found as 3.22, which can be considered as medium level fidelity. No significant differences was found between the English teachers’ responses and their variables such as gender , seniority in profession, school that they work and faculties that they were graduated. The fidelity level of the English teachers from İskele region was found relatively low considering the region variable. Qualitative data revealed that the fidelity was ensured by teachers to the aim, content, teaching-learning processess and testing and evaluation of the curriculum, however, some necessary changes have been made accoring to the students’ levels by the teachers. Also, it was found that the external factors (teachers’ personal attributes and Professional skills, student profile, in/pre-service teacher education, technological infrastructure of the schools etc.) affected the teachers’ fidelity towards the curriculum. Keywords: Curriculum, Curriculum Fidelity en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmanın amacı, KKTC Temel Eğitim Programı Geliştirme Projesi (TEPGP) kapsamında geliştirilen ve KKTC 6-8. sınıflarda uygulanan İngilizce Dersi Öğretim Programları’nın İngilizce öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi ve bu programa olan bağlılıklarını tespit etmek olacaktır. Araştırmanın evrenini Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı’na (MEKB) bağlı devlet okullarında 6-8. sınıflarda görev yapan 225 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma deseni olarak eşgüdümlü karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel veriler boyutunda betimsel araştırma yöntemi kullanılıp, nitel veri boyutunda ise yarı yapılandırılmış görüşme soruları oluşturulmuştur. Nicel veri toplama araçlarından, Burul (2018) tarafından geliştirilen “Öğretim Programına Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımsız gruplar arası t testi, Kruskal Wallis testi ve Dwass-Steel-Critchlow-Fligner (DSCF) testi kullanılmıştır. Nitel verileri analizinde ise içerik analizine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda nicel verilerin analizinden elde edilen bulgulara göre, İngilizce öğretmenlerinin öğretim programlarına toplamda 3.22 ortalama ile orta düzeyde bağlı oldukları belirlenmiştir. Çalışmaya katılan İngilizce öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının cinsiyet, mesleki kıdem, görev yaptığı okul ve mezun oldukları fakülte türü değişkenleri açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Görev yaptıkları bölge değişkenine göre ise İskele bölgesi İngilizce öğretmenlerinin diğer bölge öğretmenlerine göre programa daha az bağlı oldukları tespit edilmiştir. Nitel veri analizleri sonucunda ise, öğretmenler tarafından programın hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme durumlarına genel olarak bağlı kalınmış gerektiği yerde öğrenci düzeylerine göre değişiklikler yapılmıştır. İfade edilen dış etkenlerin de öğretmenlerin bağlılıklarını etkilediği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı, Öğretim Programına Bağlılık en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim Bilimleri en_US
dc.subject İngilizce--Eğitim ve Öğretim--Öğretim Programları, Müfredat--İngilizce Öğretmenleri--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Öğretim Programı en_US
dc.subject Öğretim Programına Bağlılık en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Curriculum Fidelity en_US
dc.title İngilizce Öğretmenlerinin KKTC’de 6-8 Sınıflarda Uygulanan İngilizce Öğretim Programlarına Olan Bağlılıklarının İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record