Çocuk Hikâye Kitaplarında Yansıtılan Şiddet: Türkiye Cumhuriyeti’nde En Çok Satan 6 Adet Resimli Hikâye Kitaplarındaki Şiddet Görsellerinin İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Arsoy, Aysu
dc.contributor.author Ateş, İrem
dc.date.accessioned 2022-05-11T06:00:36Z
dc.date.available 2022-05-11T06:00:36Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020-08
dc.identifier.citation Ateş, İrem. (2020). Çocuk Hikâye Kitaplarında Yansıtılan Şiddet: Türkiye Cumhuriyeti’nde En Çok Satan 6 Adet Resimli Hikâye Kitaplarındaki Şiddet Görsellerinin İncelenmesi. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5502
dc.description İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2020. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Aysu Arsoy. en_US
dc.description.abstract Story books are important tools in a childs education. Story books, one of the communication tools in the media, play an important role in the growing part of children life. Childs after they born are immediately builds a relationship with story books. Story books comes first in written and visual tools. That’s why they need to be examined well. In this research six of the most selled story books in Turkey are choosen to analyze. 80 visuals from choosen books has ben examined with Ronald Barthes’s semiotics approaches. In the analysis type of violence, attitudes and the words linked with the violence is detected. The result of research shows the common type of violence is psychological violence and the reason of the violence is desperateness, hopelessnes and the violent attitotes are intimidation and annoying other characters. Keywords: Semiotics, Children’s Books, Fearn, Violence en_US
dc.description.abstract ÖZ: Hikâye kitapları, çocuk eğitiminde önemli bir yere sahip olan bir araçtır ve medyada yer alan iletişim araçlarından biri olan hikâye kitapları çocukların hayatında önemli bir rol üstlenmektedir. Çocuklar doğdukları andan itibaren medya ile ilişki içerisindedirler. Görsel ve yazılı araçların başında gelen bu hikâye kitapları, çocuk için örnek teşkil eder. Bu nedenle hikâye kitaplarının görsel ve yazılı mesajlarının incelenmesi çok önemlidir. Bu araştırmada, Türkiye’de en çok satılan altı hikâye kitabını örnek olarak seçilmiştir. Seçilen kitaplardaki görsel içeriklerde, Ronald Barthes’in göstergebilim yaklaşımlarından yan anlam ve düz anlam kullanılmıştır ve 80 görselin çözümlemesi yapılmıştır. Bu çözümleme sonucunda, incelenen kitaplardaki şiddetin nedeni, türü, davranış şekilleri ve şiddet ile ilgili kullanılan sözcükler tespit edilmiş ve araştırmanın sonucunda incelenen 6 kitapta geçen ortak şiddet türü olarak psikolojik şiddet, şiddet nedeni olarak çaresizlik ve umutsuzluk, şiddet içeren davranışlar ise korkutma ve rahatsız edici davranışlar olarak bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Göstergebilim, Çocuk Kitapları, Korku, Şiddet en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Çocuk Edebiyatı--Çocuk Romanları--Şiddet Görselleri--Türkiye en_US
dc.subject Göstergebilim en_US
dc.subject Çocuk Kitapları en_US
dc.subject Korku en_US
dc.subject Şiddet en_US
dc.title Çocuk Hikâye Kitaplarında Yansıtılan Şiddet: Türkiye Cumhuriyeti’nde En Çok Satan 6 Adet Resimli Hikâye Kitaplarındaki Şiddet Görsellerinin İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record