Sosyal Medya Reklamları ile Marka Sadakati ve Güven İlişkisi: KKTC Spor Salonu Üyelerine Yönelik Bir Araştırma

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Arsoy, Aysu
dc.contributor.author Çavuş, Selim
dc.date.accessioned 2022-05-13T07:46:15Z
dc.date.available 2022-05-13T07:46:15Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020-08
dc.identifier.citation Çavuş, Selim. (2020). Sosyal Medya Reklamları ile Marka Sadakati ve Güven İlişkisi: KKTC Spor Salonu Üyelerine Yönelik Bir Araştırma. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5509
dc.description İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2020. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Aysu Arsoy. en_US
dc.description.abstract The developments in the technological areas and as a result of these developments, the internet and social media networks, which are a part of our lives, have become a part of our lives. With the growing number of users, social media networks have become a platform used in the advertising industry. As a result of this transformation and development, the effects of social networks on the users have begun to be examined. Within this context, the purpose of this study was to measure the importance of the sense of trust for the facebook advertisements of the users towards the brand and production. The main part of the study consists of the members of 5 selected fitness centers/studios at Nicosia, North Cyprus 103 members were reached online and a questionnaire was conducted. The data obtained were analyzed and interpreted with the SPSS 20 program. As a result, it has been found that the members act with a sense of trust towards the advertisements on facebook. Keywords: Advertising, Facebook Ads, Brand Trust, Brand Loyalty. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Teknolojik alanlarda yaşanan gelişmeler ve bu gelişmeler neticesinde hayatımızın bir parçası olan Internet ile sosyal medya ağları da hayatımızın bir parçası haline dönüşmüştür. Gelişen kullanıcı sayısı ile sosyal medya ağları reklamcılık sektörü içinde kullanılan bir platform haline dönüşmüştür. Bu dönüşüm ve gelişim neticesi ile sosyal ağların tüketiciler üzerindeki etkileri incelenmeye başlanmıştır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı Facebook reklamlarının kullanıcılar üzerindeki marka ve ürüne karşı göstermiş oldukları güven duygusunun önemi ölçmek amacı ile hazırlanmıştır. Çalışmanın ana kütlesini KKTC’nin başkenti Lefkoşa’da seçilen 5 spor salonu/stüdyosunun üyeleri oluşturmaktadır. Çevrimiçi olarak 103 üyeye ulaşılmış ve anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20 programı ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak üyelerin Facebook’ta ki reklamlara karşı bir güven duygusu hissettikleri ve bu güven duygusu ile hareket ettikleri analiz edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Reklam, Facebook Reklamları, Marka Güveni, Marka Sadakati. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Dijital Reklamcılık ve Pazarlama--Sosyal Medya--Marka Sadakati en_US
dc.subject Reklam en_US
dc.subject Facebook Reklamları en_US
dc.subject Marka Güveni en_US
dc.subject Marka Sadakati en_US
dc.title Sosyal Medya Reklamları ile Marka Sadakati ve Güven İlişkisi: KKTC Spor Salonu Üyelerine Yönelik Bir Araştırma en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record