Interpreting Spaces for Advanced Learning Environment by Interaction with the Natural Environment in Primary Schools

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Coşkun, Afet Çeliker
dc.contributor.author Isied, Maryam Ahmad Mohammad
dc.date.accessioned 2022-05-17T06:54:26Z
dc.date.available 2022-05-17T06:54:26Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020-09
dc.identifier.citation Isied, Maryam Ahmad Mohammad. (2020). Interpreting Spaces for Advanced Learning Environment by Interaction with the Natural Environment in Primary Schools. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Interior Architecture, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5520
dc.description Master of Science in Interior Architecture. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Interior Architecture, 2020. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Afet Çeliker Coşkun. en_US
dc.description.abstract The rate of urbanization is accelerating in an unprecedented way in all countries, which leads to the difficulty of people reaching the natural environment. As a result of urbanization, the individual spends most of time inside the buildings. The individual in childhood needs to be more closely related to nature than adults. Natural is a basic requirement for humans because it is part of its formula. The problem with this study is that most of the research focuses on connecting students to the natural environment by playing in the open air, while there is little research on the possibility of connecting students in primary schools with the natural environment while they are inside the building. The aim of this study is to offer proposals and solutions in the ways of having a natural environment in the primary school, and to identify places with large gatherings in the school to know how the natural environment is distributed inside or outside the school building; also the existence of solutions for the presence of natural environment spaces in primary schools regardless school size. The limitation of the study can be defined with five primary schools in the United States. The schools were chosen every five years starting from 1995 to 2020. These schools are distinguished by their contemporary and innovative design and the existing natural environmental spaces, and the different school spaces, all of which were designed and built by a group of Architects and interior designers. The methodology of this study is qualitative, as a group of books, articles, and magazines have been analyzed and recapitulated. Results of this study show possibilities of having a natural environment under any natural conditions and whatever the size of the primary school. The school's indoor spaces can be linked with the natural environment by focusing on the areas where students gathered in large numbers. Keywords: education building, primary school, learning environment, natural environment, design. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Kentleşme hızı tüm ülkelerde görülmemiş bir şekilde artıyor ve bu da insanların doğal ortama ulaşmasının zorlaşmasına neden olmaktadır. Kentleşmenin bir sonucu olarak birey, zamanının çoğunu yapıların içinde geçirmektedir. Çocukluktaki bireyin, yetişkinlere göre doğayla daha yakından ilişkili olması gerekmektedir. Doğal, formülünün bir parçası olduğu için insanlar için temel bir gerekliliktir. Araştırmaların çoğunun öğrencileri açık havada oynayarak doğal çevreye bağlamaya odaklanması, ilkokuldaki öğrencileri okul içindeyken doğal çevre ile ilişkilendirme olasılığı üzerine çok az araştırma olması, bu araştırmada problem olarak nitelendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, ilkokulda doğal bir çevreye sahip olma yollarında öneriler ve çözümler ortaya koymak ve doğal çevrenin okul içinde veya dışında nasıl dağıldığını bilmek için okulda büyük toplantıların olduğu yerleri belirlemek; ayrıca okul büyüklüğü ne olursa olsun ilkokullarda doğal çevre mekanlarının varlığına yönelik çözümlerin varlığını işaret etmektir. Çalışmanın sınırlaması, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki beş ilkokul ile belirlenmiştir. Okullar, 1995'ten 2020'ye kadar her beş yılda bir seçildi. Bu okullar, çağdaş ve yenilikçi tasarımları, mevcut doğal çevre alanları ve her biri bir grup Mimar ve iç mekan tasarımcısı tarafından tasarlanan ve inşa edilen farklı okul alanları ile ayırt edilmektedir. Bu çalışmanın metodolojisi niteldir, çünkü bir grup kitap, makale ve dergi analiz edilip özetlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, ilkokulun büyüklüğü ne olursa olsun, her türlü doğa koşulunda doğal bir ortama sahip olma olasılıklarıdır. Okulun kapalı alanları doğal çevre ile ilişkilendirilebilir. Öğrencilerin çok sayıda toplandığı alanlara odaklanmaktadır. Anahtar Kelimeler: eğitim binası, ilkokul, öğrenme ortamı, doğal çevre, tasarım. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Interior Architecture en_US
dc.subject Interior Design--Primary Schools en_US
dc.subject School buildings--Designs and plans en_US
dc.subject Primary Schools--Buildings--Design and construction en_US
dc.subject Education building en_US
dc.subject primary school en_US
dc.subject learning environment en_US
dc.subject natural environment en_US
dc.subject design en_US
dc.title Interpreting Spaces for Advanced Learning Environment by Interaction with the Natural Environment in Primary Schools en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Interior Architecture en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record