Consumer's Perception of Brand Loyalty in Car Choices

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fethi, Sami
dc.contributor.author Hassanzade, Mohammadreza
dc.date.accessioned 2022-05-17T07:17:14Z
dc.date.available 2022-05-17T07:17:14Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-01
dc.identifier.citation Hassanzade, Mohammadreza. (2019). Consumer's Perception of Brand Loyalty in Car Choices. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5524
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2019. Supervisor: Prof. Dr. Sami Fethi en_US
dc.description.abstract This thesis empirically investigates the customer's perceptions of brand loyalty in car buying decisions along with other different variables that can affect this process. A total number of two hundred fifty people were selected from different geographic areas in North Cyprus and participants filled a hundred and sixty questionnaires. Independent t-test, descriptive Statistics, one-way analysis of variance (ANOVA) and analysis of regression were employed to examine the relevant subject. Results of independent T-test exposed the presence of statistically significant differences among men and women are based on ‘willingness to pay extra costs for making capable this brand in contest with other brands’, ‘Other brands activities do not affect me in buying this brand’ ‘For solving troubles I can trust to Benz or BMW’ and ‘Never get disappointed by Benz or BMW’. To examine the probability of having to some extent potential differences among the perceptions of the respondents' subset groups, status and income level, Analysis of Variance (ANOVA) test was conducted. ANOVA test results revealed that ‘the advertisement and promotion of the brand have good results’ and "Best experiences will rise as I buy this brand" showed statistical significant differences based on job status whereas ‘Never get disappointed by Benz or BMW’ and ‘My satisfaction is secured by Benz or BMW’ showed significant differences based on income level. Finally, the regression results showed that there is a positive significant relationship between brand loyalty and its determinants. Keywords: Brand Loyalty, Brand Trust, Service Quality, Brand Communication, BMW, Mercedes Benz, North Cyprus, Independent T-test, Anova Test, Regression Analysis. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu tez, araç satın alma kararında marka sadakati ile ilgili müşteri algılarını ilgili süreçte etkili olabilecek farklı değişkenlerle ampirik olarak incelemektedir. Kuzey Kıbrıs'taki farklı coğrafi bölgelerden toplamda yüz elli kişinin seçildiği yüz altmış kişinin anketi doldurduğu belirlenmiştir. Tanımlayıcı İstatistikler, Bağımsız t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve regresyon analizi, ilgili olayı incelemek için kullanılmıştır. T-analizi, marka sadakatine ilişkin cinsiyet algısı arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gözlemlendiğini belirtir. Diğer markalarla rekabet halinde bu markayı yapabilmek için ekstra maliyetler ödemeye istekli', 'Diğer marka etkinlikleri bu markayı satın almamı etkilemiyor', ‘sıkıntıları çözme Benz veya BMW'ye güvenmeden geçer’ ve 'Benz veya BMW tarafından asla hayal kırıklığına uğratılmazsınız' gibi faktörler için kadın ve erkek arasında farklılıklar oluşmaktadır. Ankete katılan alt grupların, iş durumu ve gelir düzeyine göre algıları arasında herhangi bir potansiyel farklılığın bulunma olasılığını incelemek için Varyans Analizi (ANOVA Testi) yapılmıştır. Anova test sonuçları, “markanın reklamının ve tanıtımının iyi sonuçlar verdiğini” ve “bu markayı satın alırken en iyi deneyimlerin yükseleceği” faktörleri iş durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar belirtmiştir. Ayni zamanda “Benz veya BMW tarafından asla hayal kırıklığına uğratılmamış” ve 'Benim memnuniyetim Benz veya BMW tarafından güvence altına alınmıştır', gibi faktörlerde gelir düzeyine göre önemli farklılıklar göstermiştir. Son olarak, regresyon sonuçları, marka sadakati ve belirleyicileri arasında pozitif anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Marka Sadakati, Marka Güveni, Hizmet Kalitesi, Marka İletişimi, BMW, Mercedes Benz, Kuzey Kıbrıs, Bağımsız T-testi, Anova Testi Regrasyon Analizi en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Brand loyalty--Brand choice--Car Brands--Car Buying--Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-) en_US
dc.subject Customer satisfaction, Brand loyalty en_US
dc.subject Brand Loyalty en_US
dc.subject Brand Trust en_US
dc.subject Service Quality en_US
dc.subject Brand Communication en_US
dc.subject BMW en_US
dc.subject Mercedes Benz en_US
dc.subject North Cyprus en_US
dc.subject Independent T-test en_US
dc.subject Anova Test en_US
dc.subject Regression Analysis en_US
dc.title Consumer's Perception of Brand Loyalty in Car Choices en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record