Parental Beliefs Regarding Children’s Native and English Language Acquisition: The Case of Northern Nigeria as a Multilingual Context

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kunt, Naciye
dc.contributor.author Abbas, Shehu Yahuza
dc.date.accessioned 2023-04-14T10:28:33Z
dc.date.available 2023-04-14T10:28:33Z
dc.date.issued 2019-01
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.citation Abbas, Shehu Yahuza. (2019). Parental Beliefs Regarding Children’s Native and English Language Acquisition: The Case of Northern Nigeria as a Multilingual Context. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5579
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education, 2019. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Naciye Kunt. en_US
dc.description.abstract The research attempted to investigate the parental beliefs regarding their children’s native and English language acquisition in the context of multilingual Northern Nigeria. The study was conducted in Northern Nigeria involving 104 participants from Nasarawa State Polytechnic, Lafia Nasarawa State, Nigeria. The study used the mixed methods research where both quantitative and qualitative data were gathered through the use of Beliefs about Language Learning Inventory (BALLI) questionnaire and semi-structured interview. Out of the total sample, 18 participants were randomly selected for the interview. Findings of this present study reveal that parental beliefs on their education and attitudes enhance their children’s English language acquisition. This research acquaints parents with information to adjust to their children’s native and English language acquisition and, would provide government with relevant knowledge to be used in adopting and implementing useful educational policies on children’s native and English language acquisition in the context of multilingual Northern Nigeria. Considering the coverage of this study conducted within just an institution, similar studies could be replicated in other parts of Northern Nigeria with more number of institutions at having greater number of participants. Keywords: English and indigenous language acquisition, Attitudes, Multilingualism, Bilingualism. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Araştırma, ebeveynlerinin çocuklarının anadil ve İngilizcelerini edinme konusundaki inançlarını çok dilli Kuzey Nijerya bağlamında incelemeye çalışmıştır. Çalışma Kuzey Nijerya'da, Nasiawa Eyaleti Politeknik, Lafia Nasarawa Eyaleti, Nijerya'dan 104 katılımcıyla yapıldı. Araştırmada, Dil Öğrenme Envanteri (BALLI-Beliefs about Language Learning Inventory) anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme ile ilgili inançlar kullanılarak hem nicel hem de nitel verilerin toplandığı karma yöntemler araştırması kullanılmıştır. Toplam örneklem arasından, 18 katılımcı rastgele seçilmiştir. Bu çalışmanın bulguları, ebeveynlerin eğitimlerine ve tutumlarına inancının çocuklarının İngilizce dil edinimini artırdığını ortaya koymaktadır. Bu araştırma, ebeveynleri, çocuklarının anadili ve İngilizce dili edinimine uyarlama konusunda bilgi edinir ve hükümete, çok dilli Kuzey Nijerya bağlamında çocukların ana dili ve İngilizce dili edinimi ile ilgili faydalı eğitim politikalarını benimseme ve uygulamada kullanılacak bilgiyi sağlar. Sadece bir kurumda yürütülen bu çalışmanın kapsamı göz önüne alındığında, benzer çalışmalar Kuzey Nijerya'nın diğer bölgelerinde daha fazla sayıda katılımcıya sahip daha fazla sayıda kurumla çoğaltılabilir. Anahtar Kelimeler: İngilizce ve yerli dil edinimi, Tutumlar, Çok dillilik, Iki dillilik. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language--Study and Teaching en_US
dc.subject English and indigenous language acquisition en_US
dc.subject Attitudes en_US
dc.subject Multilingualism en_US
dc.subject Bilingualism en_US
dc.title Parental Beliefs Regarding Children’s Native and English Language Acquisition: The Case of Northern Nigeria as a Multilingual Context en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record