Using Storybooks to Teach English to Young Learners

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kunt, Naciye
dc.contributor.author Sacir, Selin
dc.date.accessioned 2023-04-19T06:36:34Z
dc.date.available 2023-04-19T06:36:34Z
dc.date.issued 2021-02
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.citation Sacir, Selin. (2021). Using Storybooks to Teach English to Young Learners. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5604
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Naciye Kunt. en_US
dc.description.abstract This thesis would try to analyze and understand whether or not the use of stories will be beneficial to the children. The findings tried to help us to understand if the use of stories stimulated the children to learn the English language, and would stories increase the perception of the students towards the English language. The study was conducted at Alasya Primary School in Northern Cyprus, in total thirty two primary children aged between ten and eleven which contributed to the study. The participants were surveyed during interview with observation in the classroom, questionnaire. The researcher’s field notes were also included in the study. The questionnaire and interview questions were adapted from Gardner (2004). The interviews and questionnaire had been held one by one and due to the age of the participants. The method of analysis was statistical and Descriptive. The interviews were taped, copied and converted into English by the investigator. Using the statistical package 22 the findings were implemented. The overall results showed that the stories had a positive impact on the learners and that they motivated towards the lesson. According to the outcomes of the study, some implications for teaching and further research are suggested. Keywords: stories, motivation, young learners, motivation, cultural variances en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu tez, hikâye kullanımının çocuklara faydalı olup olmayacağını analiz etmeye ve anlamaya çalışacaktır. Bulgular, öykü kullanımının çocukları İngilizce öğrenmeye teşvik edip etmediğini anlamamıza yardımcı olmaya çalıştı ve öyküler öğrencilerin İngilizceye yönelik algılarını artıracak mı? Çalışma, Kuzey Kıbrıs Alasya İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirildi ve araştırmaya katkı sağlayan 10 ile 11 yaşları arasında toplam otuz iki ilkokul çocuğu oldu. Katılımcılarla görüşme sırasında sınıfta gözlem, anket formu ile anket yapılmıştır. Araştırmacının alan notları da çalışmaya dahil edildi. Anket ve görüşme soruları Gardner (2004) 'den uyarlanmıştır. Görüşmeler ve anket, katılımcıların yaşı nedeniyle tek tek yapılmıştır. Analiz yöntemi istatistiksel ve açıklayıcıydı. Görüşmeler, araştırmacı tarafından bantlandı, kopyalandı ve İngilizceye çevrildi. İstatistik paketi 22 kullanılarak bulgular uygulandı. Genel sonuçlar, hikayelerin öğrenciler üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu ve derse doğru motive olduklarını gösterdi. Çalışmanın sonuçlarına göre, öğretim ve daha fazla araştırma için bazı çıkarımlar önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: hikayeler, motivasyon, genç öğrenciler, motivasyon, kültürel farklılıklar en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language--Study and Teaching en_US
dc.subject Stories en_US
dc.subject motivation en_US
dc.subject young learners en_US
dc.subject motivation en_US
dc.subject cultural variances en_US
dc.title Using Storybooks to Teach English to Young Learners en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record