Instagram’da Paylaşılan Yemek ve Mekân Görsellerinde Yer Alan Metafor ve İmgelerin Okuryazarlığı

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Arsoy, Aysu
dc.contributor.author Gül, Ferdi
dc.date.accessioned 2023-04-19T07:18:13Z
dc.date.available 2023-04-19T07:18:13Z
dc.date.issued 2021-02
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.citation Gül, Ferdi (2021). Instagramda Paylaşılan Yemek ve Mekân Görsellerinde Yer Alan Metafor ve İmgelerin Okuryazarlığı . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Industrial Engineering, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5609
dc.description İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2021. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Aysu Arsoy. en_US
dc.description.abstract ÖZ:Medya, toplumsal hayatın her noktasında yerini almış ve toplumun önemli bir bilgi kaynağı haline gelmiştir. Geçmişten günümüze değin bilgi üretimi ve algı yönetimleri birçok aşama geçirmiştir ve sürekliliğini devam ettirmektedir. Teknolojinin gelişmesi ve globalleşmenin ivme kazanmasıyla birlikte yeni medya mecraları, buna bağlı olarak sosyal medya platformları ortaya çıkmıştır. Bu mecralar aracılığı ile gönderilen mesajlar her ne kadar sade ve anlaşılır şekilde görünse de iletilmek istenen asıl mesajlar, çeşitli işitsel ve görsel materyaller içerisinde sunulabilmektedir. Bu materyallerin içerisinde barındırmış olduğu mesajlar, çalışma çerçevesinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın vaka çalışmasında, Pamukkale Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin Instagram’da paylaşmış oldukları 5 adet mekan ve yiyecek-içecek görselleri amaçlı örneklem olarak seçilmiştir. Görselleri paylaşan 5 kişi ve her görsel için görseli beğenen 2 kişi olmak üzere toplamda 15 katılımcı ile yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Görseli paylaşan ve beğenenlerden oluşan odak grubunun bu görsellerde yer alan metafor ve imge gibi örtük mesaj içeren unsurlar konusundaki okur/yazarlık düzeyleri tartışılmıştır. Görseli paylaşan kişi ve beğenen kişilerin görüşleri ele alınarak betimsel analiz gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların görüşlerinden yola çıkılarak görseller içerisinde yer alan metafor ve imgeler belirlenmiştir. Katılımcıların ortak duygu ve gaye içerisinde oldukları fakat okur/yazarlık düzeylerinin farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Katılımcıların iv etileşimine kuramsal çerçeveden bakıldığında gösteriş toplumunun dayatmış olduğu kalıplar ile hareket ettiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Instagram, İmge, Metafor, Görsel Okur/Yazarlık, Gösteri Toplumu. en_US
dc.description.abstract Media has taken its place in every point of social life and has become an important source of information for society. Knowledge production and perception management have gone through many stages from past to present and continues their continuity. With the development of technology and the acceleration of globalization, new media channels and social media platforms have emerged accordingly. Although the messages sent through these channels seem plain and understandable, the actual messages to be conveyed can be presented in various audio and visual materials. The messages contained in these materials were evaluated within the framework of the study. In the study, 5 places, food and beverage images shared by Pamukkale University Faculty of Communication students on Instagram were selected as a case for the purpose. A semi-structured interview was conducted with a total of 15 participants, in which 5 people shared the visuals and 2 people who liked each of the visuals. The literacy levels of the focus group which consisted of those who shared and liked the image about elements that contain implicit messages, such as metaphors and images in these images were discussed. Descriptive analysis was carried out by considering the opinions of the people who shared the image and the people who liked it. Based on the opinions of the participants, the metaphors and signs included in the images were discussed. It has been determined that the participants share common feelings and goals, but their literacy levels differ. vi It was observed that the participants patterns of shared/like commodity imposed by the ‘society of the spectacle’ as in the theoretical framework of the study. Keywords: Instagram, Image, Metaphor, Visual Literarcy, Society of the Spectacle. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Doğu Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sosyal Medya--instagram en_US
dc.subject Instagram en_US
dc.subject İmge en_US
dc.subject Metafor en_US
dc.subject Görsel Okur/Yazarlık en_US
dc.subject Gösteri Toplumu en_US
dc.title Instagram’da Paylaşılan Yemek ve Mekân Görsellerinde Yer Alan Metafor ve İmgelerin Okuryazarlığı en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2021 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record