Response Behaviour of Edu-tourists to COVID-19: A Case of Edu-tourism Destination

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Alipour, Habib
dc.contributor.author Zahrae, Afellat Fatima
dc.date.accessioned 2023-04-24T06:11:18Z
dc.date.available 2023-04-24T06:11:18Z
dc.date.issued 2021-02
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.citation Zahrae, Afellat Fatima. (2021). Response Behaviour of Edu-tourists to COVID-19: A Case of Edu-tourism Destination. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5626
dc.description Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Habib Alipour. en_US
dc.description.abstract The sudden closure by universities’ campuses across the globe, amid the coronavirus outbreak, brought out several adverse effects on the Edu-tourism, including boredom. Delineated by the arousal and planned behaviour theories, this research developed a conceptual framework investigating the impact of boredom on attitude and behaviours and their indirect impacts through psychological distress among the international students at the Eastern Mediterranean University during the COVİD‐19 pandemic. Partial least square (PLS-SEM) was used to analyse data from a sample of 260 students to explore the fore-mentioned relationships. The multigroup analysis was run to assess different responses of the students based on their gender and age. The research findings underscored the significant negative effect of boredom on edu-tourists attitude and insignificant positive effects on behaviour. Equally, the results of the link between students attitude and behaviour did not show any significance. Also, the mediation results demonstrated that psychological distress does not have any mediation effects. On the other hand, the results of the multigroup analysis unearth different responses by students on COVID-19. The male and female, the young and older students, have different reactionstowards the coronavirus pandemic. The study provides practical and theoretical implications, limitations and areas for further research. Keywords: COVID-19, Edu-tourists, Edu-tourism, state of boredom, psychological distress, Edu-tourists attitude, Edu-tourists behaviour. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Koronavirüs salgını sırasında dünyanın dört bir yanındaki üniversitelerin kampüslerinin aniden kapanması, eğitim turizmi üzerinde can sıkıntısı da dahil olmak üzere birçok olumsuz etki yarattı. Uyarılma ve planlı davranış teorileri ile tanımlanan bu araştırma, Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde COVİD-19 salgını sırasında uluslararası öğrencilerde can sıkıntısının tutum ve davranışlar üzerindeki etkisini ve psikolojik sıkıntı yoluyla dolaylı etkilerini araştıran kavramsal bir çerçeve geliştirdi. Yukarıda belirtilen ilişkileri keşfetmek için 260 öğrenciden oluşan bir örneklemden alınan verileri analiz etmek için kısmi en küçük kare (PLS-SEM) kullanılmıştır. Çoklu grup analizi, öğrencilerin cinsiyetlerine ve yaşlarına göre farklı tepkilerini değerlendirmek için yapılmıştır. Araştırma bulguları, can sıkıntısının eğitici turist tutumu üzerindeki önemli olumsuz etkisinin ve davranış üzerindeki önemsiz olumlu etkilerinin altını çizdi. Aynı şekilde, öğrencilerin tutumları ve davranışları arasındaki bağlantının sonuçları da herhangi bir anlam ifade etmemiştir. Ayrıca, arabuluculuk sonuçları, psikolojik sıkıntının herhangi bir arabuluculuk etkisi olmadığını gösterdi. Öte yandan, çoklu grup analizinin sonuçları, öğrencilerin COVID-19 üzerindeki farklı tepkilerini ortaya çıkardı. Erkek ve kadın, genç ve daha büyük öğrencilerin corona virüs salgınına karşı farklı tepkileri var. Çalışma, daha fazla araştırma için pratik ve teorik çıkarımlar, sınırlamalar ve alanlar sağlar. Anahtar kelimeler: COVID-19, Edu-turistler, Edu-turizm, can sıkıntısı durumu, psikolojik sıkıntı, Edu-turist tutumu, Edu-turist davranı en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tourism Faculty en_US
dc.subject Tourism--Educational Tourism--COVID 19 Pandemic--Famagusta--Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-) en_US
dc.subject Foreign Study--International educationz--Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-) en_US
dc.subject Students--Travel--Foreign study--Tourism--Impacts of--Covid 19 Pandemic en_US
dc.subject COVID-19--Economic aspects en_US
dc.subject COVID-19 Pandemic, 2020- en_US
dc.subject Students--Travel--Edu-Tourism--Edu-Tourists en_US
dc.subject Tourism--Study and teaching (Higher)--Cyprus, North en_US
dc.subject Edu-tourists en_US
dc.subject Edu-tourism en_US
dc.subject state of boredom en_US
dc.subject psychological distress en_US
dc.subject Edu-tourists attitude en_US
dc.subject Edu-tourists behaviour en_US
dc.title Response Behaviour of Edu-tourists to COVID-19: A Case of Edu-tourism Destination en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record