ÖZ:Bu çalışmanın amacı; 2020-2021 Eğitim öğretim yılında Kuzey Kıbrıs Türk
Cumhuriyeti’nde Doğu Akdeniz Üniversitesi eğitim bilimlerinde öğrenim gören son
sınıf öğretmen adayları ve tam zamanlı görev yapan akademisyenlerin öğrenme
ortamlarındaki çok-kültürlü eğitime ilişkin görüşlerinin alınarak bir durum tespiti
yapmaktır. Araştırmadan önce, yapılmış diğer çalışmaların da yol göstericiliğiyle, alan
yazına katkı sağlamaktır. Temel araştırmada durum saptaması yapılmıştır.
Araştırmada karma yöntem uygulanmış, nicel araştırma aracı olarak, Hasan
Aydın ve Fadime Damgacı’nın (2013) senesinde yapılan çalışmada kullandıkları
‘Çok-Kültürlü Eğitim Tutum Ölçeği’ ve nitel araştırma aracı olarak da yarı
yapılandırılmış görüşme soruları tekniği uygulanmıştır. Bu bağlamda 88 öğrenci 41
akademisyenle çalışılmıştır. Anketle toplanan veriler, SPSS 24 programı ile analiz
edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme soruları için ise betimsel analiz tekniği
uygulanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda nicel ve nitel veriler doğrultusunda
öğretmen adaylarının ve akademisyenlerin çok kültürlü eğitime ilişkin yaklaşımları
olumlu ve uygulanması taraftarı oldukları yönündedir.
Anahtar Kelimeler: Çok-kültürlülük, Çok-kültürlü Eğitim, Çok-kültürlü
EğitimTutum.
This construction purpose; To make a situation assessment of the views of the
son class teachers and full-time academicians who are studying in the Eastern
Mediterranean University education in the Turkish Republic of Northern Cyprus in the
2020-2021 academic year, in their education to multicultural education in learning
environments. Before the research, with the guidance of other studies, it is to contribute
to the literature. In the basic research, the situation has been determined.
Mixed method was used in the study, the 'Multicultural Education Attitude
Scale' used by Hasan Aydın and Fadime Damgacı (2013) as a quantitative research
tool and semi-structured interview questions as a qualitative research tool were used.
In this context, 88 students were studied with 41 academicians. The data collected by
the questionnaire were analyzed with the SPSS 24 program. Descriptive analysis was
possible for the half-formed structured interview questions. Friction literature and
qualitative prospective teachers and academics are in the direction of their positive and
diverse types of approaches to multicultural education
Keywords: Multiculturalism, Multicultural Education, Multicultural education
attitudes.