Çok-kültürlü Eğitim Bağlamında Akademisyen ve Öğretmen Adaylarının Çok-kültürlü Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmes

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sonyel, Bengi
dc.contributor.author İşitmez, Merve
dc.date.accessioned 2023-04-26T05:38:32Z
dc.date.available 2023-04-26T05:38:32Z
dc.date.issued 2021-02
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.citation İşitmez,Merve (2021). Çok-Kültürlü Eğitim Bağlamında Akademisyen ve Öğretmen Adaylarının Çok-kültürlü Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi Tez (Yüksek Lisans),Doğu Akdeniz Üniversitesi,Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü,Gazimağusa:Kuzey Kıbrıs en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5642
dc.description Eğitim Programları ve Öğretim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Bengi Sonyel. en_US
dc.description.abstract ÖZ:Bu çalışmanın amacı; 2020-2021 Eğitim öğretim yılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Doğu Akdeniz Üniversitesi eğitim bilimlerinde öğrenim gören son sınıf öğretmen adayları ve tam zamanlı görev yapan akademisyenlerin öğrenme ortamlarındaki çok-kültürlü eğitime ilişkin görüşlerinin alınarak bir durum tespiti yapmaktır. Araştırmadan önce, yapılmış diğer çalışmaların da yol göstericiliğiyle, alan yazına katkı sağlamaktır. Temel araştırmada durum saptaması yapılmıştır. Araştırmada karma yöntem uygulanmış, nicel araştırma aracı olarak, Hasan Aydın ve Fadime Damgacı’nın (2013) senesinde yapılan çalışmada kullandıkları ‘Çok-Kültürlü Eğitim Tutum Ölçeği’ ve nitel araştırma aracı olarak da yarı yapılandırılmış görüşme soruları tekniği uygulanmıştır. Bu bağlamda 88 öğrenci 41 akademisyenle çalışılmıştır. Anketle toplanan veriler, SPSS 24 programı ile analiz edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme soruları için ise betimsel analiz tekniği uygulanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda nicel ve nitel veriler doğrultusunda öğretmen adaylarının ve akademisyenlerin çok kültürlü eğitime ilişkin yaklaşımları olumlu ve uygulanması taraftarı oldukları yönündedir. Anahtar Kelimeler: Çok-kültürlülük, Çok-kültürlü Eğitim, Çok-kültürlü EğitimTutum. en_US
dc.description.abstract This construction purpose; To make a situation assessment of the views of the son class teachers and full-time academicians who are studying in the Eastern Mediterranean University education in the Turkish Republic of Northern Cyprus in the 2020-2021 academic year, in their education to multicultural education in learning environments. Before the research, with the guidance of other studies, it is to contribute to the literature. In the basic research, the situation has been determined. Mixed method was used in the study, the 'Multicultural Education Attitude Scale' used by Hasan Aydın and Fadime Damgacı (2013) as a quantitative research tool and semi-structured interview questions as a qualitative research tool were used. In this context, 88 students were studied with 41 academicians. The data collected by the questionnaire were analyzed with the SPSS 24 program. Descriptive analysis was possible for the half-formed structured interview questions. Friction literature and qualitative prospective teachers and academics are in the direction of their positive and diverse types of approaches to multicultural education Keywords: Multiculturalism, Multicultural Education, Multicultural education attitudes. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University - Doğu Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim-Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Çok-kültürlülük en_US
dc.subject Çok-kültürlü Eğitim en_US
dc.subject Çok-kültürlü EğitimTutum en_US
dc.subject Kültür en_US
dc.subject Çok Kültürlü Eğitim en_US
dc.subject Çok Kültürlülük en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Okul Öncesi en_US
dc.subject İlköğretim en_US
dc.title Çok-kültürlü Eğitim Bağlamında Akademisyen ve Öğretmen Adaylarının Çok-kültürlü Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmes en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record