Okul Öncesi Çocuklarda Pilates Topuyla Yapılan Egzersizlerin Denge, Reaksiyon Zamanı, Yaşam Kalitesi ve Davranışa Etkileri

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Topçu, Zehra Güçhan
dc.contributor.author Obuz, Tuğba
dc.date.accessioned 2023-07-11T08:04:34Z
dc.date.available 2023-07-11T08:04:34Z
dc.date.issued 2020-09
dc.date.submitted 2020
dc.identifier.citation Obuz, Tuğba. (2020).Okul Öncesi Çocuklarda Pilates Topuyla Yapılan Egzersizlerin Denge, Reaksiyon Zamanı, Yaşam Kalitesi ve Davranışa Etkileri . Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5678
dc.description Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, 2020. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Zehra Güçhan Topçu. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışmanın amacı okul öncesi çocuklarda pilates topu ile yapılan egzersizlerin denge, reaksiyon zamanı, yaşam kalitesi ve davranışa olan etkilerini araştırmaktır. Çalışmada kreşe devam eden 4 ve 5 yaşlarındaki 62 gönüllü birey çalışma grubu (ÇG) (n=30) ve kontrol grubu (KG) (n=32) olarak randomize bir şekilde ikiye ayrıldı. ÇG bireylere, haftada 2 gün 40 dakika olacak şekilde 6 hafta boyunca pilates topuyla egzersizler uygulandı. KG ise 6 hafta boyunca normal günlük rutinlerine devam ettiler. Tüm bireylerin ebeveynleri bilgilendirilmiş onam formunu imzaladıktan sonra bireylerin sosyodemografik bilgileri kaydedildi. Statik denge için Tek Ayak Üzerinde Durma Testi (gözler açık ve kapalı), dinamik denge için Fonksiyonel Uzanma Testi (FUT) ve Süreli Kalk ve Yürü Testi (SKYT), reaksiyon zamanı için Cetvel Bırakma Testi, SKYT esnasında ikili görev performans yöntemleri, yaşam kalitesi için Kiddy KİNDL Yaşam Kalitesi Ölçeği, davranış için ise Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeği kullanıldı. Bulgulara göre her iki grupta da gözler açık ve kapalı Tek Ayak Statik Denge testlerinin ve ikili görev performanslarının grup içinde anlamlı düzeyde geliştiği bulundu (p<0,05). Gruplararası farka göre ÇG’da daha fazla gelişme olduğu görüldü (p<0,05). 6 hafta sonunda FUT, SKYT ve reaksiyon zamanı sonuçlarında gruplar arasında anlamlı farklar saptanmadı (p>0,05). İlk ölçüm puanlarına göre kontrol grubunun yaşam kalitesi puanlarının daha yüksek olduğu belirlenirken (p<0,05), 6 hafta sonunda gruplararası anlamlı fark bulunmadı (p>0,05). Davranış ölçeği problem çözme alt başlığında ÇG’da ve sosyal beceri alt başlığında iki grupta anlamlı gelişmeler görüldü (p<0,05). Davranış Ölçeği’nde gruplar arası anlamlı farklılıklar bulunmadı (p>0,05). Sonuç olarak okul öncesi çocuklarda statik denge ve ikili görev performansının arttırılmasında pilates topuyla yapılan egzersizlerin etkili olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Çocuklar, Pilates Topu, Egzersiz, Fiziksel Aktivite en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the effects of exercises conducted with pilates ball on balance, reaction time, quality of life, and behavior among preschool children. 62 volunteers, aged 4 and 5 years old, who continued kindergartens were randomly grouped into two as study group (SG) (n=30) and control group (CG) (n=32). Exercises including pilates ball were applied to SG people for 40 minutes, twice a week, 6 weeks. CG continued normal daily routines for 6 weeks. Sociodemographic information of all people was recorded after their parents signed informed consent form. Single Leg Standing (eyes open and close) for static balance, Functional Reach Test (FRT) and Timed-Up and Go (TUG) test for dynamic balance, Ruler Drop Test for reaction time, dual task performance methods during TUG test, Kiddy Kindl Quality of Life Scale, and Preschool and Kindergarten Behaviour Scale were used. According to the findings, Single Leg Standing test in both eyes close and open conditions and dual task performance were found to be improved significantly within the groups (p<0.05). According to the differences between groups, more significant improvement was observed in the SG (p<0.05). No significant differences were determined in the results of FRT, TUG test and reaction time between the groups after 6 weeks (p>0.05). According to the first assessment points, it was specified that the control group had higher points in quality of life (p<0.05), whereas no significant difference was found between the groups after 6 weeks (p>0.05). Significant improvements were seen in the Behavior Scale problem solving subheading within the SG and social skill subheading within both groups (p<0.05). No significant difference was found in Behavior Scale between the groups (p>0.05). As a result, exercises with pilates ball were found to be effective on static balance and dual task performance among preschool children. Keywords: Preschool Children, Pilates Ball, Exercise, Physical Activity en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Çocuklar-Spor-Egzersiz en_US
dc.subject Okul Öncesi Çocuklar en_US
dc.subject Pilates Topu en_US
dc.subject Egzersiz en_US
dc.subject Fiziksel Aktivite en_US
dc.title Okul Öncesi Çocuklarda Pilates Topuyla Yapılan Egzersizlerin Denge, Reaksiyon Zamanı, Yaşam Kalitesi ve Davranışa Etkileri en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record