Consequences of Corporate Social Responsibility: Evidence from the Hotel Industry

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Karatepe, Osman M.
dc.contributor.author Nourafkan, Nadia Jobbehdar
dc.date.accessioned 2023-08-14T08:02:06Z
dc.date.available 2023-08-14T08:02:06Z
dc.date.issued 2020-08
dc.date.submitted 2020
dc.identifier.citation Nourafkan, Nadia Jobbehdar. (2020). Consequences of Corporate Social Responsibility: Evidence from the Hotel Industry. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5714
dc.description Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2020. Supervisor: Prof. Dr. Osman M. Karatepe. en_US
dc.description.abstract This thesis aimed to examine the association between corporate social responsibility and employees’ promotive and prohibitive green voice behavior. Workplace spirituality was tested as a mediator in the abovementioned associations. Front desk employees working in the five * hotels in Northern Cyprus were selected for data collection. This thesis used a temporal separation of measurement (a time lag of 1- week in 3 waves). It utilized multiple sources of data as well (green voice behavior as rated by the immediate supervisors of the employees). The findings showed that corporate social responsibility predicted employees’ workplace spirituality. The findings also showed that workplace spirituality enhanced employees’ promotive and prohibitive green voice behavior. As expected, workplace spirituality was a full mediator between corporate social responsibility and the abovementioned green voice outcomes. Several theoretical and practical implications as well as future study directions were provided in this study. Keywords: Corporate social responsibility, Environmental sustainability, Green prohibitive green voice behavior, Green promotive green voice behavior, Hotel employees, Workplace spirituality. en_US
dc.description.abstract ÖZ:Bu tez, kurumsal sosyal sorumluluk ile çalışanların yeşil teşvik edici ve önleyici ses çıkarma davranışı arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. İşyeri maneviyatı aracı değişken olarak kullanılmıştır. Veri, Kuzey Kıbrıs’ta beş yıldızlı otellerdeki müşterilerle yüz yüze iletişimde olan çalışanlardan toplanmıştır. Bu tezin verisi, üç dalgada bir haftalık zaman dilimi kullanılarak toplanmıştır. Bu tezde, çalışanların yeşil teşvik edici ve önleyici ses çıkarma davranışlarına ait veri bağlı oldukları yöneticileri tarafından değerlendirilmiştir. Bulgular, kurumsal sosyal sorumluluğun işyeri maneviyatını artırdığını göstermiştir. Yine bulgular işyeri maneviyatının çalışanların yeşil teşvik edici ve önleyici ses çıkarma davranışlarını zenginleştirdiğini göstermiştir. Beklendiği gibi, kurumsal sosyal sorumluluğun yukarıdaki sonuç değişkenlerini işyeri maneviyatı yoluyla etkilediği ortaya konmuştur. Bu çalışmada, birkaç kuramsal ve uygulamaya yönelik belirlemeler verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Çevresel sürdürebilirlik, İşyeri maneviyatı, Kurumsal sosyal sorumluluk, Otel çalışanları, Yeşil önleyici ses çıkarma, Yeşil teşvik edici ses çıkarma. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tourism-Workplace Sprituality-Employee motivation-Work Environment-Hotel Industry-Cyprus, North en_US
dc.subject Work environment en_US
dc.subject Work-Psychological aspects en_US
dc.subject Employees - Attitudes-Personnel management-Work environment-Green Voice Behavior en_US
dc.subject Corporate social responsibility en_US
dc.subject Environmental sustainability en_US
dc.subject Green prohibitive green voice behavior en_US
dc.subject Green promotive green voice behavior en_US
dc.subject Hotel employees en_US
dc.subject Workplace spirituality en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.title Consequences of Corporate Social Responsibility: Evidence from the Hotel Industry en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record