Curriculum Analysis of Architecture Programs: Standard Curriculum of Iran and Architecture Program at EMU as Case Studies

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hassanpour, Badlossadat
dc.contributor.author Dabagh, Mahshid Modabber
dc.date.accessioned 2023-08-14T10:56:23Z
dc.date.available 2023-08-14T10:56:23Z
dc.date.issued 2019-01
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.citation Dabagh, Mahshid Modabber. (2019).Curriculum Analysis of Architecture Programs: Standard Curriculum of Iran and Architecture Program at EMU as Case Studies . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Architecture, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5719
dc.description Master of Science in Architecture. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Architecture, 2019. Supervisor: Asst. Prof. Dr. Badlossadat Hassanpour. en_US
dc.description.abstract Architectural education has the responsibility of preparing university students for unknown situations in their professional context. Therefore skills learned from design studios, studio-oriented courses, technological course and elective course have to go beyond cultivation of the mind, transmission of basic ideas and concepts. Increasing population, environmental threats and social concerns as part of the architect’s decision making is demanding intellectual curiosity inspiration from architecture schools. Iran is a country with a high rate of population and high rate of interest in construction and building market. Studying architecture is an increasing passion among the current generation. Eastern Mediterranean University is among one of those popular educational destinations out of the country. Analyzing all curriculum components of the architecture program in EMU and standard curriculum approved by Iran’s ministry of higher education can provide new visions and insight both for students and related authorities. The major findings of this study through evidence-based research method reveal that both case studies are sharing fully integrated architectural program and axiology concept (intercultural understanding based on motivation and desired outcome) more than EMU while in case of EMU‘s curriculum more ontology and epistemology concept is more paramount. Keywords: Architectural education, the concept of education, curriculum, evidence based methodology. en_US
dc.description.abstract ÖZ:Mimarlık eğitimi, üniversite öğrencilerinin mesleği bağlamındaki bilinmeyen durumlar için hazırlık yapma sorumluluğuna sahiptir. Bu nedenle tasarım stüdyolarından, stüdyoya yönelik derslerden, teknolojik ve seçmeli derslerden öğrenilen beceriler, zihnin geliştirilmesinin, temel fikir ve kavramların aktarılmasının ötesine geçmek zorundadır. Mimarın karar almasının bir parçası olarak nüfusu, çevresel tehlikeleri ve sosyal kaygıları artırmak, mimarlık okullarından entelektüel merak uyandırmayı talep ediyor. Nüfusu arttırmak, çevresel tehlikeler, mimarların karar vermesinin bir parçası olarak sosyal kaygılar mimarlık okullarından entelektüel merak ve ilham talep ediyor. İran, yüksek nüfus oranlı, yapı ve inşaat pazarında yüksek faizlerin bulunduğu bir ülkedir. Mimarlık okumak, şimdiki nesil arasında artan bir tutkudur. Doğu Akdeniz Üniversitesi, ülke dışındaki popüler eğitim merkezlerinden biridir. DAÜ'deki mimarlık programının tüm müfredat bileşenlerinin ve İran Yüksek Öğretim Bakanlığı tarafından onaylanan standart müfredatın incelenmesi hem öğrenciler hem de ilgili makamlar için yeni vizyonlar ve iç görü sağlayabilir. Kanıta dayalı araştırma yöntemiyle oluşan bu çalışmanın ana bulguları, her iki vaka çalışmasının da DAÜ’den daha fazla entegre mimari program ve aksiyoloji kavramını (motivasyona dayalı ve istenen sonucu temel alan kültürlerarası anlayış) paylaştığını, DAÜ müfredatında ontoloji ve epistemoloji kavramının daha önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Mimari eğitim, eğitim kavramı, müfredat, kanıta dayalı metodoloji. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Architecture-Education-Universities-Iran-Cyprus, North-Eastern Mediterranean University en_US
dc.subject Architecture-Study and teaching-Eastern Mediterranean University en_US
dc.subject Architectural Education, Higher-Iran-Cyprus, North-Eastern Mediterranean University en_US
dc.subject Architectural education en_US
dc.subject the concept of education en_US
dc.subject curriculum en_US
dc.subject evidence-based methodolog en_US
dc.title Curriculum Analysis of Architecture Programs: Standard Curriculum of Iran and Architecture Program at EMU as Case Studies en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Architecture, en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record