One of the key reasons Turkish Republic of Northern Cyprus has become an
educational hub is due to the quality of university services that they deliver mainly to
foreign students which happens to be their primary customers. In other to test those
variables that brings about continuance intention of further studies in this region,
several variables such as: perceived service quality, level of satisfaction, and student
perceived performance were adopted to examine their impact on continuance intention
of further study in six universities such as: Cyprus international university, Eastern
Mediterranean university, Cyprus west university, Near East university, Girne
American university and European university of Lefke. Quantitative approach was
used in our study and a total number of (N305) online questionnaires were collected
from the aforementioned universities. Confirmatory factor Analyzes was conducted
using partial-least square structural equation modeling (PLS-SEM) approach, SPSS
and ADANCO 2.11 software to test data adequacy. The findings from these
universities indicates that there is a connection between service quality, level of
satisfaction, student perceived performance and continuance intention of further study.
Moreover, continuance intention was seen as a result of student perceived performance
and level of satisfaction. The study also proposes that, if those antecedents of service
quality are met then, there will be a win-win situation that is; it would give those
universities a competitive edge over their competitors. The first chapter includes
Introduction, Significance of the study, objectives and priorities of this research
project. In addition, information on methodology, data collection and analysis and the
research organization are provided.
Keywords: Perceived Service Quality, Level of Satisfaction, Student Perceived
Performance, Behavioral Intention of Further Study
ÖZ:
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin bir eğitim merkezi haline gelmesinin en önemli
nedenlerinden biri, yabancı öğrencilere sundukları hizmetlerin kalitesidir. Ek olarak,
algılanan hizmet kalitesi, öğrenci memnuniyet düzeyi ve algılanan performans
düzeyinini, üniversitede devam etme niyeti üzerine olan etkileri incelenmiştir. Buna
gore, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Kıbrıs batı
üniversitesi, Yakın Doğu Üniversitesi, Girne Amerikan Üniversitesi ve Lefke Avrupa
Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerden veri toplanmıştır. Çalışmada, araştırma
metodlarından nicel yaklaşım tekniği kullanılmış ve söz konusu üniversitelerden
toplam 305 kişiden çevrimiçi anket toplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizleri, veri
yeterliliğini test etmek için kısmi-en küçük kare yapısal eşitlik modellemesi (PLS SEM), SPSS ve ADANCO 2.11 yazılımı kullanılarak analizler yapılmıştır. Bu
üniversitelerden elde edilen bulgular, hizmet kalitesi, memnuniyet düzeyi, öğrencinin
algıladığı performans ve devam etme niyeti arasında bir bağlantı olduğunu
göstermektedir. Ayrıca devam etme niyeti, öğrencinin algıladığı performans ve
memnuniyet düzeyinin bir sonucu olarak görülmüştür. Çalışma ayrıca, hizmet
kalitesinin bu öncülleri karşılanırsa, bir kazan-kazan durumu olacağını önermektedir;
bu üniversitelere rakiplerine göre rekabet üstünlüğü sağlayacaktır. Çalışmanın ilk
bölümü; Giriş, Çalışmanın Önemi, hedefleri ve kapsamını içermektedir. Ek olarak,
araştırma metodları kısmında, veri toplama, analizler ve araştırma hakkında hakkında
bilgi verilmektedir.
Anahtar kelimeler: Algılanan Hizmet Kalitesi, Memnuniyet Seviyesi, Algılanan
Ogrenci Performansı, Gelecekte Devam Etme Niyeti