Edu-Tourist’s Perception of University Servqual and its Impact on Intention to Stay and Continuance Intention

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Avcı, Turgay
dc.contributor.author Itopa, Raphael Eshovo
dc.date.accessioned 2023-09-22T12:58:25Z
dc.date.available 2023-09-22T12:58:25Z
dc.date.issued 2020-08
dc.date.submitted 2020
dc.identifier.citation Itopa, Raphael Eshovo. (2020). Edu-Tourist’s Perception of University Servqual and its Impact on Intention to Stay and Continuance Intention. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5736
dc.description Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2020. Supervisor: Prof. Dr. Turgay Avcı. en_US
dc.description.abstract One of the key reasons Turkish Republic of Northern Cyprus has become an educational hub is due to the quality of university services that they deliver mainly to foreign students which happens to be their primary customers. In other to test those variables that brings about continuance intention of further studies in this region, several variables such as: perceived service quality, level of satisfaction, and student perceived performance were adopted to examine their impact on continuance intention of further study in six universities such as: Cyprus international university, Eastern Mediterranean university, Cyprus west university, Near East university, Girne American university and European university of Lefke. Quantitative approach was used in our study and a total number of (N305) online questionnaires were collected from the aforementioned universities. Confirmatory factor Analyzes was conducted using partial-least square structural equation modeling (PLS-SEM) approach, SPSS and ADANCO 2.11 software to test data adequacy. The findings from these universities indicates that there is a connection between service quality, level of satisfaction, student perceived performance and continuance intention of further study. Moreover, continuance intention was seen as a result of student perceived performance and level of satisfaction. The study also proposes that, if those antecedents of service quality are met then, there will be a win-win situation that is; it would give those universities a competitive edge over their competitors. The first chapter includes Introduction, Significance of the study, objectives and priorities of this research project. In addition, information on methodology, data collection and analysis and the research organization are provided. Keywords: Perceived Service Quality, Level of Satisfaction, Student Perceived Performance, Behavioral Intention of Further Study en_US
dc.description.abstract ÖZ: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin bir eğitim merkezi haline gelmesinin en önemli nedenlerinden biri, yabancı öğrencilere sundukları hizmetlerin kalitesidir. Ek olarak, algılanan hizmet kalitesi, öğrenci memnuniyet düzeyi ve algılanan performans düzeyinini, üniversitede devam etme niyeti üzerine olan etkileri incelenmiştir. Buna gore, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Kıbrıs batı üniversitesi, Yakın Doğu Üniversitesi, Girne Amerikan Üniversitesi ve Lefke Avrupa Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerden veri toplanmıştır. Çalışmada, araştırma metodlarından nicel yaklaşım tekniği kullanılmış ve söz konusu üniversitelerden toplam 305 kişiden çevrimiçi anket toplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizleri, veri yeterliliğini test etmek için kısmi-en küçük kare yapısal eşitlik modellemesi (PLS SEM), SPSS ve ADANCO 2.11 yazılımı kullanılarak analizler yapılmıştır. Bu üniversitelerden elde edilen bulgular, hizmet kalitesi, memnuniyet düzeyi, öğrencinin algıladığı performans ve devam etme niyeti arasında bir bağlantı olduğunu göstermektedir. Ayrıca devam etme niyeti, öğrencinin algıladığı performans ve memnuniyet düzeyinin bir sonucu olarak görülmüştür. Çalışma ayrıca, hizmet kalitesinin bu öncülleri karşılanırsa, bir kazan-kazan durumu olacağını önermektedir; bu üniversitelere rakiplerine göre rekabet üstünlüğü sağlayacaktır. Çalışmanın ilk bölümü; Giriş, Çalışmanın Önemi, hedefleri ve kapsamını içermektedir. Ek olarak, araştırma metodları kısmında, veri toplama, analizler ve araştırma hakkında hakkında bilgi verilmektedir. Anahtar kelimeler: Algılanan Hizmet Kalitesi, Memnuniyet Seviyesi, Algılanan Ogrenci Performansı, Gelecekte Devam Etme Niyeti en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Tourism--Educational Tourism--Famagusta--Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-) en_US
dc.subject Foreign Study--International educationzCyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-) en_US
dc.subject Students--Travel--Foreign study--Tourism en_US
dc.subject Tourism--Study and teaching (Higher)--Cyprus, North en_US
dc.subject University Servqual--Edu-Tourism en_US
dc.subject Perceived Service Quality en_US
dc.subject Level of Satisfaction en_US
dc.subject Student Perceived Performance en_US
dc.subject Behavioral Intention of Further Study en_US
dc.title Edu-Tourist’s Perception of University Servqual and its Impact on Intention to Stay and Continuance Intention en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record