Kanaat Önderi Rolündeki Instagram Fenomenlerinin Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkisi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kaya, Anıl Kemal
dc.contributor.author Çalışkanlar, Banu
dc.date.accessioned 2023-09-26T12:53:26Z
dc.date.available 2023-09-26T12:53:26Z
dc.date.issued 2020-01
dc.date.submitted 2020
dc.identifier.citation Çalışkanlar, Banu. (2020). Kanaat Önderi Rolündeki Instagram Fenomenlerinin Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkisi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, İletişim Fakültesi, Gazimağusa: Kıbrıs en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5769
dc.description İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2020. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Anıl Kemal Kaya. en_US
dc.description.abstract ÖZ: İnternet teknolojisinin yaşamımızı çevrelemesiyle birlikte hayatımıza birçok yenilik katılmıştır. Söz konusu bu teknolojik gelişmeler kaçınılmaz olarak pazarlama alanını da değişime uğratmıştır. Tüketicilerin tüketim davranışlarını etkileme amacı taşıyan işletmeler, değişen tüketici profilinin ihtiyaçlarına karşılık verebilmek ve satış hedeflerine ulaşabilmek açısından yeni pazarlama iletişimi trendlerini kullanmaya başlamıştır. Bu bağlamda işletmeler, sosyal medya pazarlaması ortamı olarak değerlendirilen Instagram üzerinden pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmeye başlamışlardır. Instagram üzerinden gerçekleşen pazarlama iletişimi faaliyetlerinde markalar, belirli kitlenin hayranlığını kazanarak onları etkileme potansiyeline sahip olan ve bu özellikleriyle kanaat önderi olarak tanımlanabilen kişiler üzerinden pazarlama faaliyetlerini yürütmektedirler. Nüfuz pazarlaması, fenomen/hatırlı pazarlama gibi çeşitli şekillerde tanımlanan bu pazarlama şekli, belirli bir kitlenin tutum ve davranışlarını etkileme potansiyeline sahip olan fenomenler/etkileyici kişiler üzerinden gerçekleşmektedir. Araştırmanın amacı, Instagram fenomenlerinin, Kuzey Kıbrıs’ta bulunan tüketicilerin davranışları üzerinde yarattığı etkiyi ve Instagram fenomenlerinin tüketici davranışlarını etkilemek adına ne gibi yöntemler kullandığını ortaya koymaktır. Bu tez çalışması, Türk fenomenlerin, Kuzey Kıbrıs’ta bulunan genç nüfus üzerindeki etkisinin ölçüleceği ilk araştırma olması nedeniyle önem taşımaktadır. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Tüketici tutumunun ölçülmesi noktasında, Kuzey Kıbrıs’ın dört büyük ilçesi olan Lefkoşa, Gazimağusa, Girne ve Güzelyurt bölgesinde yaşayan genç nüfusa anket tekniği uygulanarak nicel yöntem kullanılacaktır. Araştırmanın diğer bölümünde ise, fenomenlerin tüketicileri etkileme noktasında kullandıkları dijital pazarlama iletişimi tekniklerini belirlemek amacı ile fenomen paylaşımlarına yönelik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada marka, fenomen, tüketici etkileşimini ortaya koyabilmek adına kullanımlar ve doyumlar teorisi, yeniliklerin yayılması teorisi ve iki aşamalı akış teorisi temel alınmıştır. Araştırmada Instagram fenomenlerinin tüketicilerin, tüketim davranışları üzerinde değişken bir etkiye sahip oldukları sonucuna varılmıştır. Söz konusu sonuç, araştırmada gerçekleştirilen anket çalışması sonucu tüketicilerin fenomenler tarafından pazarlanan ürünleri bazen satın aldıkları ve pazarlanan ürünlerin kişisel ihtiyaçlara hitap eden, uygun fiyatlı ve kullanılan marka olmasının tüketim davranışlarını etkileyen faktörler arasında olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Instagram fenomeni, kanaat önderi, yeni nesil tüketici davranışı, nüfuz pazarlaması, dijital pazarlama en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sosyal Medya--Sosyal Medya Fenomenleri en_US
dc.subject Instagram fenomeni en_US
dc.subject kanaat önderi en_US
dc.subject yeni nesil tüketici davranışı en_US
dc.subject nüfuz pazarlaması en_US
dc.subject dijital pazarlama en_US
dc.title Kanaat Önderi Rolündeki Instagram Fenomenlerinin Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkisi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record