The Perception of Technology Development on Purchasing Behavior in Some Selected Regions in Russia

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Aker, Melek Şule (Supervisor)
dc.contributor.author Ignatyuk, Valeriya
dc.date.accessioned 2024-02-08T13:37:31Z
dc.date.available 2024-02-08T13:37:31Z
dc.date.issued 2022-01
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.citation Ignatyuk, Valeriya. (2022). The Perception of Technology Development on Purchasing Behavior in Some Selected Regions in Russia. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5777
dc.description Master of Business Administration. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.B.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2022. Supervisor: Prof. Dr. Melek Şule Aker en_US
dc.description.abstract Today, the modern world is impossible to follow without technology. Technology has been introduced into every corner of our life, whether inside the house, at work, at school, or vacation. It is especially important to develop technology in the field of business and service sectors to improve product quality and reduce the cost of the product, which will ultimately lead to increased customer satisfaction and loyalty. Technological progress, playing such an important role in the lives of the majority of the world's population, will also affect purchasing behavior. This study will show how technological developments affect purchasing behavior in several regions of Russia, both in the service sector and in the manufacturing sector. The survey will help us find answers to questions such as how the development of technology has influenced the preferences of customers in choosing the process of purchasing goods, communication with workers, as well as preferences in the production of goods. This survey is conducted in Russia among peoples of different ages, occupations, gender, and marital status. The sample groups are interviewed to obtain the correct and accurate information about the above question. After the survey, this information will be analyzed using the SPSS software. In the last chapter of this study, the possible consequences of technological developments on purchasing behavior are presented. Keywords: Technological development, purchasing behavior, Russia. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bugün modern dünyada, teknoloji olmadan verimli bir üretim yapmak imkansızdır. Evde, işte, okulda, tatilde vb. hayatımızın her köşesine teknoloji girmiştir. Özellikle iş ve hizmet sektöründe teknolojiyi geliştirmek, ürün kalitesini iyileştirmek ve ürün maliyetini düşürmek için önemlidir, bu da sonuçta müşteri memnuniyetinin ve bağlılığının artmasına yol açacaktır. Dünya nüfusunun çoğunluğunun hayatında böylesine önemli bir rol oynayan teknolojik ilerleme, satın alma davranışını da etkileyecektir. Bu çalışma, teknolojik gelişmelerin Rusya'nın çeşitli bölgelerinde hem hizmet, hem de imalat sektörlerinde satın alma davranışını nasıl etkilediğini gösterecektir. Anket, teknolojik gelişmelerin müşterilerin mal satın alma sürecindeki tercihlerini nasıl etkilediği, işçilerle iletişim, mal üretimindeki tercihler gibi sorulara yanıt bulmamıza yardımcı oldu. Bu anket Rusya'da gerçekleştirildı; daha doğru bilgi almak için farklı yaş, meslek, cinsiyet ve medeni durumdaki kişilerle görüşüldü. Anket sonrasında bu bilgiler SPSS yazılımı kullanılarak analiz edildi. Bu çalışmanın son bölümünde teknolojik gelişmelerin satın alma davranışı üzerindeki olası sonuçları sunulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Teknolojik geliştirme, satın alma davranışı, Rusya. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi(DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Technology--Russia en_US
dc.subject Technological development en_US
dc.subject purchasing behavior en_US
dc.subject Russia en_US
dc.title The Perception of Technology Development on Purchasing Behavior in Some Selected Regions in Russia en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record