Abstract:
ÖZ:
Sağlık hizmetlerinde gittikçe önemi artan kalite kavramı ile hasta
memnuniyeti, sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi konusunda oldukça öneme
sahiptir. Bu araştırma hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin
belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapılmıştır. Araştırma
Gazimağusa Devlet Hastanesinin dahiliye servislerinde 1 Haziran-30 Eylül 2021
tarihleri arasında en az 2 gece yatarak tedavi gören ve araştırmaya katılmayı gönüllü
kabul eden 85 hasta ile yapılmıştır.
Araştırma verileri toplanırken; hastayı tanıtıcı özellikler formu ile Newcastle
Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan
hastaların;%35,29’unun 50-65 yaş arasında, %52,94’ünün erkek olduğu %47,06’sının
ilkokul mezunu, %71,76’sının evli, %32,94’ünün bir işte çalışmadığı görülmektedir.
Araştırmaya dahil edilen hastaların Newcastle Hemşirelik Bakım Memnuniyet
Ölçeğinde yer alan 9. madde olan ‘Hemşirelerin yardımseverliğinden’ en yüksek puanı
alarak ortalama 4,60 puan aldıkları saptanmıştır. En düşük puan ise, ortalama 4,02
puanla ölçeğin 15. maddesi olan ‘Hemşirelerin sizin üzüntülerinizi ve endişelerinizi
dinlemesinden’ maddesine verilmiştir.
Bu çalışma sonucunda hastaların hemşirelik bakımından memnun olduğu ve
hemşirelerin hastalara daha fazla açıklama yapmak ve onları dinlemek için daha fazla
zaman ayırmalarının hemşirelik bakımından memnuniyeti artıracağı söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, Bakım, Memnuniyet, Hasta Sonuçları
Description:
Hemşirelik - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2022. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Halise Coşkun.