Bir Hastanenin Dahiliye Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyetlerinin İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Coşkun, Halise (Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Koç, Çiğdem
dc.date.accessioned 2024-02-20T08:45:54Z
dc.date.available 2024-02-20T08:45:54Z
dc.date.issued 2022-02
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.citation Koç, Çiğdem. (2022). Bir Hastanenin Dahiliye Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyetlerinin İncelenmesi. K.K.T.C. Gazimağusa Bölgesinde Emziren Annelerin Sütlerindeki Aflatoksin M1 Düzeyinin Belirlenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5797
dc.description Hemşirelik - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2022. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Halise Coşkun. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Sağlık hizmetlerinde gittikçe önemi artan kalite kavramı ile hasta memnuniyeti, sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi konusunda oldukça öneme sahiptir. Bu araştırma hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapılmıştır. Araştırma Gazimağusa Devlet Hastanesinin dahiliye servislerinde 1 Haziran-30 Eylül 2021 tarihleri arasında en az 2 gece yatarak tedavi gören ve araştırmaya katılmayı gönüllü kabul eden 85 hasta ile yapılmıştır. Araştırma verileri toplanırken; hastayı tanıtıcı özellikler formu ile Newcastle Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan hastaların;%35,29’unun 50-65 yaş arasında, %52,94’ünün erkek olduğu %47,06’sının ilkokul mezunu, %71,76’sının evli, %32,94’ünün bir işte çalışmadığı görülmektedir. Araştırmaya dahil edilen hastaların Newcastle Hemşirelik Bakım Memnuniyet Ölçeğinde yer alan 9. madde olan ‘Hemşirelerin yardımseverliğinden’ en yüksek puanı alarak ortalama 4,60 puan aldıkları saptanmıştır. En düşük puan ise, ortalama 4,02 puanla ölçeğin 15. maddesi olan ‘Hemşirelerin sizin üzüntülerinizi ve endişelerinizi dinlemesinden’ maddesine verilmiştir. Bu çalışma sonucunda hastaların hemşirelik bakımından memnun olduğu ve hemşirelerin hastalara daha fazla açıklama yapmak ve onları dinlemek için daha fazla zaman ayırmalarının hemşirelik bakımından memnuniyeti artıracağı söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, Bakım, Memnuniyet, Hasta Sonuçları en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hemşirelik en_US
dc.subject Hemşire--Hemşirelik--Hastalar--Hasta Memnuniyeti en_US
dc.subject İletişim Becerileri--Hemşireler en_US
dc.subject Bakım en_US
dc.subject Memnuniyet en_US
dc.subject Hasta Sonuçları en_US
dc.title Bir Hastanenin Dahiliye Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyetlerinin İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record