COVID-19 Pandemi Sürecinin 3-6 Yaş Çocuklar Üzerindeki Etkilerinin ve Ebeveynlerin Gereksinimlerinin İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gürşimşek, Ayşe Işık (Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Duman, Zeynep
dc.date.accessioned 2024-03-07T07:43:04Z
dc.date.available 2024-03-07T07:43:04Z
dc.date.issued 2022-02
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.citation Duman, Zeynep. (2022). COVID-19 Pandemi Sürecinin 3-6 Yaş Çocuklar Üzerindeki Etkilerinin ve Ebeveynlerin Gereksinimlerinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5815
dc.description Okul Öncesi Eğitim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2022. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ayşe Işık Gürşimşek. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Mart 2020 tarihinde başlamış ve halen çeşitli düzeylerde etkisini devam ettirmekte olan COVID-19 pandemi sürecinin, 3-6 yaş çocuklarının gelişimi ve eğitimi, anne-baba-çocuk ilişkileri üzerinde yarattığı etkilerin ve ailelerin çocuklarında gözledikleri problem durumları ile başa çıkma konusundaki gereksinimlerinin belirlenmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Pandemi gibi özel bir durumda ailelerin ve çocukların yaşadıkları güçlüklerin belirlenmesinin; 3-6 yaş grubu çocukların gelişim ve eğitimleri açısından yaşanan sürecin etkilerinin nesel bilimsel verilerle değerlendirilmesine, halen devam etmekte olan pandemi sürecinde ailelerin gereksinimlerinin anlaşılmasına ve çeşitli yöntemlerle ailelerin desteklenmesi için gerekli düzenlemelerin yapılmasına önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. COVID-19 pandemi sürecine dayalı olarak araştırmacılar farklı konuları ele almış ve COVID-19’un etkilerini anlamaya çalışmıştır. Alanyazın taramasında, salgın sürecinin günlük yaşamda meydana gelen değişimlerde hem ebeveynlerin hem de çocukların olumlu- olumsuz bir şekilde etkilendiklerini söylemek mümkündür COVID-19 pandemi sürecinde, bazı ailelerin işlerine ev ortamında devam etmelerinin gerekmesi, ailelerin çocukları ile ilişkilerinde beklemedikleri ve hazır olmadıkları bir sürece girmeleri zamanlarının büyük bir bölümünü çocukları ile birlikte geçirmeleri ancak bu zamanı nasıl doldurmaları gerektiği ve de çocuklarının normal yaşamdaki davranış ve rutinlerini nasıl sürdürebilecekleri gibi konularda donanımsız olmaları nedeniyle ailelerin bu süreçte bilgi ve destek gereksinimlerini arttırmıştır. Bu çalışma yoluyla, sorumluluklarının arttığı bu süreçte ebeveynlerin karşılaştıkları olumlu-olumsuz deneyimleri belirlemek, ailelerin COVID-19 pandemi sürecinde ve sonrasındaki gereksinimlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, KKTC’de Gazimağusa ilçesinde ikamet eden 3-6 yaş çocuğu olan ebeveynler oluşturmaktadır. Belirtilen yaş grubunda çocuğu olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 50 ebeveyn ile görüşmeler ebeveynlerin durumları dikkate alınarak planlanma yapılmıştır, uygun oldukları zamanda görüşmeye katılım sağlanmıştır. Görüşmeler yaklaşık 15-20 dakika sürmüştür. Ebeveynlerin bir kısmı salgın sürecinini uzaması ile birlikte dış dünyadan uzaklaşıp aile içerisinde düzeni oluşturmak için uğraştıklarını belirtirken, bir kısmı da süreç uzadıkça ev içerisindeki kavgaların arttığını çocukların uyku düzenlerinin ve yemek yeme düzenlerinin bozulduğunu belirtmişlerdir. Uzaktan eğitim konusunda çok fazla sorumluluk yüklenmiş ve çocuklar online eğitimi dinlerken odaklanma problemi, bilgisayar başına oturmak istememe sorunları yaşamışlardır. Elde edilen bulgulara göre ebeveynlerin uzman görüşüne ihtiyaç duymadıkları yönünde olmuştur. Ebeveynlerin uzman görüşüne başvurma konusunda yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: COVID-19 Pandemi Süreci, Ebeveyn Gereksinimleri. Erken Çocukluk Dönemi, Aile Destek Hizmetleri en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İlköğretim en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.subject Covid 19--Pandemi--Koronavirüs--Çocuk Psikolojisi en_US
dc.subject COVID-19 Pandemi Süreci en_US
dc.subject Ebeveyn Gereksinimleri en_US
dc.subject Erken Çocukluk Dönemi en_US
dc.subject Aile Destek Hizmetleri en_US
dc.title COVID-19 Pandemi Sürecinin 3-6 Yaş Çocuklar Üzerindeki Etkilerinin ve Ebeveynlerin Gereksinimlerinin İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record