Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Okuryazarlık Becerileri ve Sosyal Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gürşimşek, Ayşe Işık (Danışmanı)
dc.contributor.author Gümüş, Ayşe Merve
dc.date.accessioned 2024-03-12T12:00:30Z
dc.date.available 2024-03-12T12:00:30Z
dc.date.issued 2022-02
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.citation Gümüş, Ayşe Merve. (2022). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Okuryazarlık Becerileri ve Sosyal Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Eğitim Bilimleri, Mağusa: Kıbrıs en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5862
dc.description Okul Öncesi Eğitim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2022. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ayşe Işık Gürşimşek. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Duygusal okuryazar öğretmenin duygusal okuryazar öğrenciler yetiştireceği ve her çocuğun toplumda birer yetişkin olarak yer almasıyla zamanla duygusal okuryazar bir toplumun temellerinin atılabileceği düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin duygusal okuryazarlık kapsamında sosyal beceri seviyelerini ölçmek ve kişinin duygusal gelişim sürecinde etkisi olduğu düşünülen değişkenlerle birlikte yorumlamaktır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılında Lefkoşa ve Mağusa’da bulunan, devlete bağlı, özel ve anaokullarında görev yapan öğretmenler arasından kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi yoluyla seçilmiş toplam 213 öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada kullanılan veriler katılımcıların demografik bilgilerini içeren Kişisel Bilgi Formu, “Duygusal Okuryazarlık Ölçeği” ve “Tromso Sosyal Zeka Ölçeği” ile elde edilmiştir. Sonuç olarak; öğretmenlerin cinsiyetlerine göre Duygusal Okuryazarlık Ölçeği’nin duyguları düzenleme düzeyi alt boyutu açısından anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin sosyal zeka yeterlik düzeyi puanlarının kıdemleri, yaşları, mezun olunan üniversite açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğretmenlerin duygusal okuryazarlık düzeyleri ile sosyal zeka düzeyleri arasında pozitif yönlü ilişki bulunmaktadır.(elde edilen bulgular duygusal okuryazarlık ve duygusal zeka açısından yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, branş ve mezun oldukları bölüm açısından tartışılmıştır. Eğitim Fakültelerinde öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerinde duygusal okuryazarlık ve kendilerini ifade becerilerini geliştirici nitelikte derslere ve konu içeriklerinin ele alınmasına ağırlık verilmelidir. Hazırlanan eğitim programlarının ve materyallerin duygusal okuryazarlık ile sosyal zeka ilişki temelli hazırlanarak konunun gündemde kalma durumu sağlanması gerktiğine dair öneriler geliştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Duygusal Gelişim, Duygusal Okuryazarlık, Sosyal Zeka, Okul Öncesi Eğitim, Öğretmen Eğitimi en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İlköğretim en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.subject Duygusal Gelişim en_US
dc.subject Duygusal Okuryazarlık en_US
dc.subject Sosyal Zeka en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.subject Öğretmen Eğitimi en_US
dc.title Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Okuryazarlık Becerileri ve Sosyal Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record