Abstract:
ÖZ:
Bu çalışma, havayolu yolcuları tarafından yapılan incelemelerde paylaşılan ana
temaları belirlemeyi amaçlamaktadır. Buna ek olarak, temaların bulunmasının
ardından, hangi temanın para karşılığı açısından yüksek ve düşük değerle bağlantılı
olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada, Amerikan seyahat web sitesi olan
TripAdvisor’daki yolcular tarafından paylaşılan üç havayolu şirketinin toplamda 600
yorum incelenerek içerik analizi (nitel) kullanılmıştır. Bu çalışmada, Norwegian
Airlines, EasyJet ve AirAsia havayolları ile ilgili incelemeler analiz için toplanmıştır.
Çalışma için toplanan incelemeler, Leximancer 4.5 yazılımı kullanılarak analiz
edilmiştir. Sonuçlar, havayolu yolcularının deneyimlerinin tanımlarında yedi tema
üzerine yoğunlaştığını göstermiştir. Bunlar “zaman", "uçuş", "personel", "koltuklar,"
bagaj "," havaalanı "ve" eğlence "olarak ön plana çıkmıştır. Bu temalardan düşük para
değerine eş değer olan temalar “havaalanı "," eğlence "ve" “bagaj” olarak
bulunmuştur. Buna karşın, zaman, uçuş, koltuk ve personel yüksek para değerine eş
değer olduğu görülmüştür. Sonuçlar, havayolu hizmeti alan yolcularının sosyal medya
bilgilerine dayanarak tecrübe ettikleri deneyimler hakkında faydalı bilgiler sunmakla
birlikte, paralarının karşılığı olarak hangi temanın düşük ve yüksek değerlerle ilgili
olduğunu belirlemektedir.
Anahtar Kelimeler: Hizmet Kalitesi, İçerik Analizi, Havayolları, Para Değeri,
TripAdvisor
Description:
Turizm İşletmeciliği - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2020. Eş-Tez: Prof. Dr. Hüseyin Araslı ve Tez Danışmanı: Prof. Dr. Hasan Kılıç