Yolcuların Düşük Maliyetli Havayolları Üzerine Hizmet Kalitesi Algısı: Tripadvisor’dan Toplanan Yorumların Analizi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kılıç, Hasan (Tez Danışmanı)
dc.contributor.advisor Araslı, Hüseyin (Eş-Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Baş, Resul
dc.date.accessioned 2024-03-12T12:40:51Z
dc.date.available 2024-03-12T12:40:51Z
dc.date.issued 2020-01
dc.date.submitted 2020
dc.identifier.citation Baş, Resul. (2020). Yolcuların Düşük Maliyetli Havayolları Üzerine Hizmet Kalitesi Algısı: Tripadvisor’dan Toplanan Yorumların Analizi . Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5869
dc.description Turizm İşletmeciliği - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2020. Eş-Tez: Prof. Dr. Hüseyin Araslı ve Tez Danışmanı: Prof. Dr. Hasan Kılıç en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma, havayolu yolcuları tarafından yapılan incelemelerde paylaşılan ana temaları belirlemeyi amaçlamaktadır. Buna ek olarak, temaların bulunmasının ardından, hangi temanın para karşılığı açısından yüksek ve düşük değerle bağlantılı olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada, Amerikan seyahat web sitesi olan TripAdvisor’daki yolcular tarafından paylaşılan üç havayolu şirketinin toplamda 600 yorum incelenerek içerik analizi (nitel) kullanılmıştır. Bu çalışmada, Norwegian Airlines, EasyJet ve AirAsia havayolları ile ilgili incelemeler analiz için toplanmıştır. Çalışma için toplanan incelemeler, Leximancer 4.5 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, havayolu yolcularının deneyimlerinin tanımlarında yedi tema üzerine yoğunlaştığını göstermiştir. Bunlar “zaman", "uçuş", "personel", "koltuklar," bagaj "," havaalanı "ve" eğlence "olarak ön plana çıkmıştır. Bu temalardan düşük para değerine eş değer olan temalar “havaalanı "," eğlence "ve" “bagaj” olarak bulunmuştur. Buna karşın, zaman, uçuş, koltuk ve personel yüksek para değerine eş değer olduğu görülmüştür. Sonuçlar, havayolu hizmeti alan yolcularının sosyal medya bilgilerine dayanarak tecrübe ettikleri deneyimler hakkında faydalı bilgiler sunmakla birlikte, paralarının karşılığı olarak hangi temanın düşük ve yüksek değerlerle ilgili olduğunu belirlemektedir. Anahtar Kelimeler: Hizmet Kalitesi, İçerik Analizi, Havayolları, Para Değeri, TripAdvisor en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Turizm en_US
dc.subject Tourism--Information technology en_US
dc.subject Hizmet Kalitesi en_US
dc.subject İçerik Analizi en_US
dc.subject Havayolları en_US
dc.subject Para Değeri en_US
dc.subject TripAdvisor en_US
dc.title Yolcuların Düşük Maliyetli Havayolları Üzerine Hizmet Kalitesi Algısı: Tripadvisor’dan Toplanan Yorumların Analizi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record