Perceptions of IT Students on Learning with Social Media: An Example of EMU

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor İlkan, Mustafa
dc.contributor.author Lawgali, Isra Atia Saleh
dc.date.accessioned 2024-06-05T07:17:45Z
dc.date.available 2024-06-05T07:17:45Z
dc.date.issued 2019-09
dc.date.submitted 2019-09
dc.identifier.citation Lawgali, Isra Atia Saleh. (2019).Perceptions of IT Students on Learning with Social Media: An Example of EMU Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Computer Education and Instructional Technology, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5901
dc.description Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technology, 2019. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa İlkan. en_US
dc.description.abstract This study aimed at determining the perceptions of Eastern Mediterranean University Information Technology students on learning with Social Media, particularly Facebook. The study involved 180 participants, 134 of them were males and 46 were females. The qualitative research method and a survey questionnaire were used to collect the data. Moreover, descriptive analysis, ANOVA test, t-test, frequency, and percentage were chosen for the analysis process. The research found out that participants are divided into two groups according to their perceptions on Social Media, i.e. Facebook. Many of them support the idea of Facebook being an educational platform. However, many others see it as only a social platform. It was also found that gender plays a role in determining the participants’ views. Females use Facebook more than males. Yet, the difference was not too big. Finally, it was revealed that younger ages are more attached to Facebook in their daily life. However, the older ages are more into using it for education. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma, Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgi Teknolojileri öğrencilerinin Sosyal Medya ile öğrenme konusundaki algılarını belirlemeye yöneliktir. Çalışmaya 134'ü erkek, 46’sı kadın olmak üzere 180 kişi katılmıştır. Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemi ve anket formu kullanılmıştır. Ayrıca analiz süreci için tanımlayıcı analiz, ANOVA testi, t-testi, frekans ve yüzde seçilmiştir. Araştırma, katılımcıların Facebook hakkındaki algılarında iki gruba ayrıldığını tespit etti. Birçoğu Facebook'un bir eğitim platformu olduğu fikrini desteklerken, diğerleri onu sadece bir sosyal platform olarak görüyormektedir. Ayrıca cinsiyetin katılımcıların görüşlerini belirlemede rol oynadığı tespit edilmiştir. Kadınlar, Facebook'u erkeklerden daha fazla kullanmasına ragmen, fark çok büyük değildi. Son olarak, daha genç yaşların, günlük yaşamlarında Facebook'a daha fazla bağlı olduğu ortaya çıktı. Bununla birlikte, daha büyük yaşlar daha çok eğitim için kullanılıyor. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Computer Education and Instructional Technologies Department en_US
dc.subject Education, Higher--Social Media Information Literacy--Computer Literacy--Digital Literacy--University Students en_US
dc.subject Social Media en_US
dc.subject Facebook en_US
dc.title Perceptions of IT Students on Learning with Social Media: An Example of EMU en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technology en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record