ÖZ:
Bu çalışmada, Covid-19 Önlemleri kapsamında İstanbul’ da faaliyet gösteren
ve TripAdvisor turizm ve seyahat inceleme web platformunda bulunan en iyi on (fine dining) restoranına yönelik olarak müşterilerin hizmet algısının ölçülmesi ve çevrimiçi
yorumları analiz edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada, tüketiciler tarafından yapılmış
olan toplam 700 adet çevrimiçi yorum dikkate alınmıştır. bulgular
Sadece TripAdvisor turizm ve seyahat inceleme web platformunda bulunan en
iyi on restoranıyla (fine dining) sınırlı olan bu çalışmanın verileri Leximancer yazılımı
programında analiz edilip, duygu merceği ismi verilen yöntemle bulunmuştur ve
“Tavsiye”, “Yemekler” ve “Mekan” kelimeleri alaka düzeyi en yüksek olan kelimeler
olarak karşımıza çıkmıştır. Buna ek olarak ilgili çalışma gerek method gerekse
uygulama olarak diğer hizmet kalitesi ile ilgili yapılan çalışmalardan farklılık
gösterdiği görülmektedir.
In this study, it has been tried to measure the service perception of customers
and analyze online comments for the best ten (fine-dining) restaurants operating in
Istanbul within the scope of Covid-19 Measures and taking place on TripAdvisor travel
and tourism review web platform. In the study, a total of 700 online comments made
by customers were evaluated.
Limited only to the top ten restaurants (fine dining) on the TripAdvisor travel
and tourism review web platform, the data of this study were analyzed in the
Leximancer software program and found using the so-called Sentiment Lens, and the
words "Recommend", "Meals" and "Venue" were appeared as the highest words. In
addition, it is seen that the relevant study differs from other studies on service quality
in terms of both methodology and implementation.