İşimisev(m)iyorum: Havacılık Sektöründe Çalışanların Online Yorumları Üzerine Bir İçerik Analizi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Saydam, Mehmet Bahri (Eş-Tez Danışmanı)
dc.contributor.advisor Altun, Özlem (Supervisor)
dc.contributor.author Altınışık, Kemal
dc.date.accessioned 2024-06-10T06:28:39Z
dc.date.available 2024-06-10T06:28:39Z
dc.date.issued 2022-09
dc.date.submitted 2022-09
dc.identifier.citation Altınışık, Kemal. (2022).İşimisev(m)iyorum: Havacılık Sektöründe Çalışanların Online Yorumları Üzerine Bir İçerik Analizi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5912
dc.description Turizm İşletmeciliği - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2022. Eş-Tez Danişmanı: Dr. Mehmet Bahri Saydam ve Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Özlem Altun. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma, Türk Hava Yolları firmasında çalışan iş görenlerin paylaştığı çevrimiçi incelemelere odaklanarak çalışanların iş deneyimlerini ve iş memnuniyet derecelerini ana temaları öne plana çıkararak belirlemeyi amaçlamaktadır. Buna ek olarak, temaların bulunmasının ardından, hangi temanın olumlu ve olumsuz değerlendirmelerle bağlantılı olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, Amerikan seyahat web sitesi olan Glassdoor’daki çalışanlar tarafından paylaşılan online yorumları incelemiş ve içerik analizi (nitel) kullanılmıştır. Çalışma için derlenen toplamda 412 online incelemeler, Leximancer 4.5 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, havayolu çalışanlarının deneyimlerinin tanımlarında yedi tema üzerine yoğunlaştığını göstermiştir. Çalışmanın sonucusunda, THY çalışanları çevrimiçi yorumlarında önem ve tekrarlama sırasına göre “maaş”, “iş çevresi”, “esneklik”, “iş-aile dengesi”, “kültür”, “insan kaynakları” (liderlik) ve “fırsatlar” temalarından bahsetmişlerdir. Çalışanlar olumsuz yorumlarında genel olarak “iş-aile dengesi” ve “esneklik” temaları hakkında görüşlerde bulunmuşlardır. Bu çalışma, havayolu hizmeti sunan çalışanların sosyal medya bilgilerine dayanarak tecrübe ettikleri deneyimler hakkında faydalı bilgiler sunmakla birlikte, iş memnuniyetlerini etkileyen faktörleri karşılığı olarak hangi temanın olumlu ve olumsuz değerlerle ilgili olduğunu belirlemektedir. Anahtar Kelimeler: Türk Hava Yolları, Çevrimiçi İçerik, İçerik Analizi, Havayolları, Glassdoor en_US
dc.description.abstract We explore a special case of electronic word of mouth that of employees' online reviews to study the determinants of job satisfaction. The goal of this study is to identify workers' work experiences and job satisfaction levels by highlighting the main themes in online reviews posted by Turkish Airlines employees. It also seeks to determine which theme is related with positive and negative ratings after the themes have been discovered. The study employed content analysis to look at online comments made by employees at the American travel website Glassdoor (qualitative). Leximancer 4.5 software was used to derive the linkage and cooccurrence between job experiences in the online narratives of employees from Glassdoor.com. Findings of this research demonstrated seven themes in descriptions of airline travel experiences. These are “salary”, “work environment”, “flexibility”, “work-life balance”, “culture”, “human resources” (leadership) and “opportunuties”. Negative comments are linked with the “work-life balance” and “flexibility” themes. The results shed lights into airline employees’ overall experiences based on social media information and facilitate the identification of the main themes linked with different satisfaction ratings. Keywords: Turkish Airlines, Online Reviews, Content Analysis, Airline Industry, Glassdoor en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Turizm Fakültesi en_US
dc.subject Çalışan Motivasyonu--Türk Hava Yolları en_US
dc.subject Türk Hava Yolları en_US
dc.subject Çevrimiçi İçerik en_US
dc.subject İçerik Analizi en_US
dc.subject Havayolları en_US
dc.subject Glassdoor en_US
dc.title İşimisev(m)iyorum: Havacılık Sektöründe Çalışanların Online Yorumları Üzerine Bir İçerik Analizi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record