Future of Smart Shopping: Using Cryptocurrencies

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Babagil, Mustafa Tanel (Supervisor)
dc.contributor.author Sadeghian, Kian
dc.date.accessioned 2024-06-10T07:01:11Z
dc.date.available 2024-06-10T07:01:11Z
dc.date.issued 2022-08
dc.date.submitted 2022-08
dc.identifier.citation Sadeghian, Kian. (2022). Future of Smart Shopping: Using Cryptocurrencies. Thesis (M.Tech.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Sch. of Computing and Technology, Famagusta: North Cyprus en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5919
dc.description Master of Technology in Information Technology. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.Tech.) - Eastern Mediterranean University, School of Computing and Technology, 2022. Supervisor: Asst. Prof. Dr. Mustafa Tanel Babagil. en_US
dc.description.abstract The future of this world, the technology which is going to be built will evolve around ideas which will make the world a better place for us humans and for the generations coming to accept the basics of the nature and enhance our relationship to this world. Online (eCommerce) and offline retail are becoming less and less distinct (Bauer & Garaus, 2018). However, one benefit of eCommerce is that it allows for a quicker transaction because many buyers publish reviews on websites like amazon.com or ebay.com for the majority of the items. In this study, we have aimed to expand the world of AI and data recognition. The way retail establishments work is changing as a result of artificial intelligence (AI). In my vision, the future of physical retail will be AI-Powered Automated Stores. Consumers at these retail establishments deal with totally automated technologies. As a result, it's crucial to carefully consider the factors that led to consumers' decision to visit AI Powered Automated Retail Stores. This study explores this field in an effort to identify the factors that indicate consumers' inclination to visit AI-Powered Automated Retail Stores. Using the help of artificial intelligence, we can improve in much higher pace. One of the greatest major that AI is playing a significant role is ecommerce and digital marketing (Berman, 2019). The article's goal is to examine various technologies that may be used to enhance customers' indoor shopping experiences. As a result, we want to investigate several strategies that, when combined with consumer sentiment analysis, can shorten the time customers take to pay for goods and personalize their shopping experience. Also, it will be explaining the potential of integrating AI and blockchain and providing the world with a better technology and more secure and trustable fields to operate upon. Blockchain will ensure the security of every network and optimize each transaction to its maximum and reduce every possible obstacle and wastes in its path (Bauer & Garaus, 2018). Based on the experiences of companies that accept cryptocurrency payments, this study will also seek to identify the process and affective metrics in adopting cryptocurrencies for purchasing. Consumers and retailers prefer cryptocurrencies since they are a quick, secure, and affordable form of international payment. However, it has been shown that some consumers are completely ignorant of the possibility of making purchases using cryptocurrency. Some consumers prefer not to utilize cryptocurrency as payment, either due to limited technology utilization or a lack of faith in the system (Liljander, Gillberg, Gummerus, & Riel, 2006). en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu dünyanın geleceği, dünyayı biz insanlar ve gelecek nesiller için doğanın temelleri olarak kabul edecek ve bu dünyayla ilişkimizi geliştirerek daha iyi bir yer haline getirecek fikirler etrafında, inşa edilecek teknolojiler ile gelişecektir. Çevrimiçi ve çevrimdışı ticaret (e-ticaret) giderek daha az belirgin hale geliyor (Bauer & Garaus, 2018). Ancak, e-Ticaret'in bir avantajı, birçok alıcı, öğelerin çoğu için amazon.com veya ebay.com gibi web sitelerinde incelemeler yayınladığı için daha hızlı bir işleme izin vermesidir. Bu çalışmada yapay zeka ve veri tanıma dünyasını genişletmeyi hedefledik. Perakende kuruluşlarının çalışma şekli, yapay zekanın (AI) bir sonucu olarak değişiyor. Benim vizyonuma göre, fiziksel perakende ticaretinin geleceği, Yapay Zeka Destekli Otomatik Mağazalar olacak. Bu perakende kuruluşlarındaki tüketiciler, tamamen otomatikleştirilmiş teknolojilerle uğraşırlar. Sonuç olarak, tüketicilerin AI Destekli Otomatik Perakende Mağazaları ziyaret etme kararına yol açan faktörleri dikkatlice değerlendirmek ve düşünmek çok önemlidir. Bu çalışma, tüketicilerin AI Destekli Otomatik Perakende Mağazaları ziyaret etme eğilimini gösteren faktörleri belirlemek amacıyla bu alanı incelemektedir. Yapay zekanın yardımıyla çok daha yüksek hızda gelişebiliriz. Yapay zekanın önemli bir rol oynadığı en büyük alanlardan biri e-ticaret ve dijital pazarlamadır (Berman, 2019). Makalenin amacı, müşterilerin iç mekan alışveriş deneyimlerini geliştirmek için kullanılabilecek çeşitli teknolojileri incelemektir. Sonuç olarak, tüketici duyarlılığı analizi ile birleştirildiğinde, müşterilerin ürünler için ödeme yapma süresini kısaltabilecek ve alışveriş deneyimlerini kişiselleştirebilecek birkaç stratejiyi araştırmak istiyoruz. Ayrıca, AI ve blok zinciri entegre etme potansiyelini açıklayacak ve dünyaya daha iyi bir teknoloji ve üzerinde çalışılacak daha güvenli ve güvenilir alanlar sunacak. Blockchain, her ağın güvenliğini sağlayacak ve her işlemi maksimum düzeyde optimize edecek ve yolundaki olası her engeli ve israfı azaltacaktır (Bauer & Garaus, 2018). Kripto para ödemelerini kabul eden şirketlerin deneyimlerine dayanarak, bu çalışma aynı zamanda satın alma için kripto para birimlerini benimsemenin faydalarını ve dezavantajlarını belirlemeye çalışacaktır. Tüketiciler ve perakendeciler, hızlı, güvenli ve uygun maliyetli bir uluslararası ödeme şekli oldukları için kripto para birimlerini tercih ediyor. Bununla birlikte, bazı tüketicilerin kripto para birimi kullanarak alışveriş yapma olasılığı konusunda tamamen bilgisiz oldukları gösterilmiştir. Bazı tüketiciler, sınırlı teknoloji kullanımı veya sisteme olan inanç eksikliği nedeniyle ödeme olarak kripto para birimini kullanmamayı tercih etmektedir (Liljander, Gillberg, Gummerus ve Riel, 2006). en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject School of Computing and Technology en_US
dc.subject Digital Currency--Digital Money en_US
dc.subject Cryptocurrencies en_US
dc.subject AI en_US
dc.subject blockchain en_US
dc.subject technology integration en_US
dc.subject digital marketing en_US
dc.subject e commerce en_US
dc.subject security en_US
dc.subject neuroscience en_US
dc.subject utilizing cryptocurrencies as a form of payment en_US
dc.title Future of Smart Shopping: Using Cryptocurrencies en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, School of Computing and Technology en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record