dc.contributor.advisor |
Babagil, Mustafa Tanel (Supervisor) |
|
dc.contributor.author |
Sadeghian, Kian |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-10T07:01:11Z |
|
dc.date.available |
2024-06-10T07:01:11Z |
|
dc.date.issued |
2022-08 |
|
dc.date.submitted |
2022-08 |
|
dc.identifier.citation |
Sadeghian, Kian. (2022). Future of Smart Shopping: Using Cryptocurrencies. Thesis (M.Tech.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Sch. of Computing and Technology, Famagusta: North Cyprus |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/5919 |
|
dc.description |
Master of Technology in Information Technology. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.Tech.) - Eastern Mediterranean University, School of Computing and Technology, 2022. Supervisor: Asst. Prof. Dr. Mustafa Tanel Babagil. |
en_US |
dc.description.abstract |
The future of this world, the technology which is going to be built will evolve around
ideas which will make the world a better place for us humans and for the generations
coming to accept the basics of the nature and enhance our relationship to this world.
Online (eCommerce) and offline retail are becoming less and less distinct (Bauer &
Garaus, 2018). However, one benefit of eCommerce is that it allows for a quicker
transaction because many buyers publish reviews on websites like amazon.com or
ebay.com for the majority of the items.
In this study, we have aimed to expand the world of AI and data recognition. The way
retail establishments work is changing as a result of artificial intelligence (AI). In my
vision, the future of physical retail will be AI-Powered Automated Stores. Consumers
at these retail establishments deal with totally automated technologies. As a result, it's
crucial to carefully consider the factors that led to consumers' decision to visit AI Powered Automated Retail Stores. This study explores this field in an effort to identify
the factors that indicate consumers' inclination to visit AI-Powered Automated Retail
Stores. Using the help of artificial intelligence, we can improve in much higher pace.
One of the greatest major that AI is playing a significant role is ecommerce and digital
marketing (Berman, 2019). The article's goal is to examine various technologies that
may be used to enhance customers' indoor shopping experiences. As a result, we want
to investigate several strategies that, when combined with consumer sentiment
analysis, can shorten the time customers take to pay for goods and personalize their
shopping experience. Also, it will be explaining the potential of integrating AI and
blockchain and providing the world with a better technology and more secure and
trustable fields to operate upon. Blockchain will ensure the security of every network
and optimize each transaction to its maximum and reduce every possible obstacle and
wastes in its path (Bauer & Garaus, 2018). Based on the experiences of companies that
accept cryptocurrency payments, this study will also seek to identify the process and
affective metrics in adopting cryptocurrencies for purchasing. Consumers and retailers
prefer cryptocurrencies since they are a quick, secure, and affordable form of
international payment. However, it has been shown that some consumers are
completely ignorant of the possibility of making purchases using cryptocurrency.
Some consumers prefer not to utilize cryptocurrency as payment, either due to limited
technology utilization or a lack of faith in the system (Liljander, Gillberg, Gummerus,
& Riel, 2006). |
en_US |
dc.description.abstract |
ÖZ:
Bu dünyanın geleceği, dünyayı biz insanlar ve gelecek nesiller için doğanın temelleri
olarak kabul edecek ve bu dünyayla ilişkimizi geliştirerek daha iyi bir yer haline
getirecek fikirler etrafında, inşa edilecek teknolojiler ile gelişecektir. Çevrimiçi ve
çevrimdışı ticaret (e-ticaret) giderek daha az belirgin hale geliyor (Bauer & Garaus,
2018). Ancak, e-Ticaret'in bir avantajı, birçok alıcı, öğelerin çoğu için amazon.com
veya ebay.com gibi web sitelerinde incelemeler yayınladığı için daha hızlı bir işleme
izin vermesidir.
Bu çalışmada yapay zeka ve veri tanıma dünyasını genişletmeyi hedefledik. Perakende
kuruluşlarının çalışma şekli, yapay zekanın (AI) bir sonucu olarak değişiyor. Benim
vizyonuma göre, fiziksel perakende ticaretinin geleceği, Yapay Zeka Destekli
Otomatik Mağazalar olacak. Bu perakende kuruluşlarındaki tüketiciler, tamamen
otomatikleştirilmiş teknolojilerle uğraşırlar. Sonuç olarak, tüketicilerin AI Destekli
Otomatik Perakende Mağazaları ziyaret etme kararına yol açan faktörleri dikkatlice
değerlendirmek ve düşünmek çok önemlidir. Bu çalışma, tüketicilerin AI Destekli
Otomatik Perakende Mağazaları ziyaret etme eğilimini gösteren faktörleri belirlemek
amacıyla bu alanı incelemektedir. Yapay zekanın yardımıyla çok daha yüksek hızda
gelişebiliriz. Yapay zekanın önemli bir rol oynadığı en büyük alanlardan biri e-ticaret
ve dijital pazarlamadır (Berman, 2019). Makalenin amacı, müşterilerin iç mekan
alışveriş deneyimlerini geliştirmek için kullanılabilecek çeşitli teknolojileri
incelemektir. Sonuç olarak, tüketici duyarlılığı analizi ile birleştirildiğinde,
müşterilerin ürünler için ödeme yapma süresini kısaltabilecek ve alışveriş
deneyimlerini kişiselleştirebilecek birkaç stratejiyi araştırmak istiyoruz. Ayrıca, AI ve
blok zinciri entegre etme potansiyelini açıklayacak ve dünyaya daha iyi bir teknoloji
ve üzerinde çalışılacak daha güvenli ve güvenilir alanlar sunacak. Blockchain, her ağın
güvenliğini sağlayacak ve her işlemi maksimum düzeyde optimize edecek ve
yolundaki olası her engeli ve israfı azaltacaktır (Bauer & Garaus, 2018). Kripto para
ödemelerini kabul eden şirketlerin deneyimlerine dayanarak, bu çalışma aynı zamanda
satın alma için kripto para birimlerini benimsemenin faydalarını ve dezavantajlarını
belirlemeye çalışacaktır. Tüketiciler ve perakendeciler, hızlı, güvenli ve uygun
maliyetli bir uluslararası ödeme şekli oldukları için kripto para birimlerini tercih
ediyor. Bununla birlikte, bazı tüketicilerin kripto para birimi kullanarak alışveriş
yapma olasılığı konusunda tamamen bilgisiz oldukları gösterilmiştir. Bazı tüketiciler,
sınırlı teknoloji kullanımı veya sisteme olan inanç eksikliği nedeniyle ödeme olarak
kripto para birimini kullanmamayı tercih etmektedir (Liljander, Gillberg, Gummerus
ve Riel, 2006). |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
School of Computing and Technology |
en_US |
dc.subject |
Digital Currency--Digital Money |
en_US |
dc.subject |
Cryptocurrencies |
en_US |
dc.subject |
AI |
en_US |
dc.subject |
blockchain |
en_US |
dc.subject |
technology integration |
en_US |
dc.subject |
digital marketing |
en_US |
dc.subject |
e commerce |
en_US |
dc.subject |
security |
en_US |
dc.subject |
neuroscience |
en_US |
dc.subject |
utilizing cryptocurrencies as a form of payment |
en_US |
dc.title |
Future of Smart Shopping: Using Cryptocurrencies |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Eastern Mediterranean University, School of Computing and Technology |
en_US |